معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

انتخابات شورا‌ها در ۱۳۸۹ شهر و ۴۰ هزار روستا برگزار می‌شود

25 خرداد 1400

جامعه ۲۴ –معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری انتخابات شورا‌ها در ۱۳۸۹ شهر و ۴۰ هزار روستا در روز جمعه ۲۸ خرداد خبر داد.

جمالی نژاد که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌ها در ۱۳۸۹ شهر و ۴۰ هزار روستا گفت: ۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر برای شورا‌های شهر ثبت نام کردند که ۱۲ درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند. همچنین ۲۴۸ هزار نفر نیز در روستا‌ها ثبت نام کردند که بیش از ۸۵ درصد آن‌ها تائید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به اینکه در هفت شهر کاندیدا‌ها به حد نصاب نرسیدند، اظهار کرد: در این شهر‌ها قائم مقام‌ها از سوی وزارت کشور کار اداره شورا‌ها را انجام می‌دهند، اما در باقی شهر‌ها انتخابات برگزار می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور انتخابات شورا‌های شهر و روستا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: متأسفانه نسبت به این انتخابات ریاست جمهوری، کمتر به انتخابات شورا‌ها توجه می‌شود در حالی که سرنوشت چند هزار شهر و روستا قرار است در این انتخابات تعیین شود. تکالیف بسیار مهمی بر شورا‌ها نهاده شده است که شامل سیاست گذاری، قانون گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر امور سازمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات شورا‌های شهر و روستا به کسانی رای می‌دهند که کاملاً آن‌ها را می‌شناسند، عنوان کرد: مردم به کسانی رای می‌دهند که در محله، روستا یا شهر خودشان هستند و ارتباط نزدیک و رو در رو با آن‌ها دارند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورا‌های شهر و روستا را خاکریز نخست مطالبات مردم دانست و گفت: نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا از اصناف و رشته‌های مختلف انتخاب می‌شوند و بنابراین شور و نشاطی که در انتخابات شورا‌ها ایجاد می‌شود، بسیار بیشتر از انتخابات دیگر است، چون مردم دوست دارند شهر و روستایشان توسعه پیدا کند.

جمالی نژاد بیان کرد: رقابت برای پیشرفت در شهر‌ها و روستا‌ها باعث می‌شود مردم حضور بیشتر و گرم تری در انتخابات شورا‌های شهر و روستا داشته باشند، زیرا علاقه‌مند هستند در تصمیم سازی و تصمیم گیری شهر و روستای خود سهیم باشند.

وی با اشاره به تکالیف گسترده شورا‌ها اظهار کرد: شورا‌ها سه دسته وظیفه انجام می‌دهند؛ یک‌سری وظایف تصویبی و تائیدی است، یک‌سری دیگر از وظایف مربوط به امور نظارتی بوده و باقی وظایف در خصوص امور همکاری با سایر بخش‌ها و نهاد‌ها است.

معاون عمرانی وزیر کشور با تصریح بر اینکه شورا‌های شهر، فقط شورای شهرداری‌ها نیستند، به چند نمونه از وظایف شوار‌ها اشاره کرد و افزود: تصویب آئین نامه‌های پیشنهادی شهرداری، تائید صورت جامع درآمد هزینه شهرداری ها، تصویب وام‌های پیشنهادی شهرداری‌ها و متمم بودجه و همچنین اساسنامه آن‌ها از جمله امور مرتبط با وظایف شورا‌ها است.

  • 25 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011