معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

هنر دهیاران جذب مشارکت مردم برای توسعه روستاها است

27 خرداد 1400

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در مراسم تجلیل از بانوان کردستانی دهیار برتر کشور که در معاونت عمرانی استانداری کردستان برگزار شد، گفت: هنر دهیاران جذب مشارکت مردم در راستای توسعه و پیشرفت و آبادانی روستاها است.

به گزارش روستانیوز، شهرام ملکی با تاکید بر اینکه دهیاران باید به عنوان نماینده دولت در روستاها حلقه ارتباطی بین مردم و مسوولان برای تحقق اهداف توسعه پایدار روستاها باشند، افزود: در مورد توسعه روستاها نگاه ویژه‌ای داریم و با همه توان در جهت توسعه همه جانبه مناطق روستایی تلاش خود را مضاعف می‌کنیم.

ملکی عنوان کرد: بانوان دهیار با دارا بودن توانایی و قابلیت‌های فراوان مدیریتی می‌توانند نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی در کردستان ایفا کنند.

وی همچنین بر لزوم توجه به مباحث آموزشی برای ارتقا سطح بهره وری مدیریتی دهیاران در استان تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای برای آموزشی دهیاران استان انجام شده و نتایج مناسبی نیز برای ارائه خدمات بهتر به روستاییان حاصل شده است.

ملکی تصریح کرد: با توجه به کسب عناوین برتر کشور توسط بانوان دهیار کردستانی در این رابطه در آینده حمایت‌های لازم از این بانوان در استان به عمل خواهد آمد.

در پایان این مراسم در بخش بانوان از “اوین جبرئیلی” از روستای دره پنبه ران و “افسر تازه مولود” از روستای کوچکه سفلی شهرستان سقز و در بخش آقایان، “محمد رئوف فیضی” دهیار روستای ابراهیم آباد شهرستان دیواندره از دهیاران برتر کشوری تجلیل شد.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است که ۴۷۷ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.

  • 27 خرداد 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011