معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مشارکت دهیاری ها در اختصاص کدپستی۱۰رقمی به تمامی اماکن روستایی و انجام خدمات بصورت غیر حضوری با همکاری پست

29 شهریور 1400

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این سازمان و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی و به منظور پیشبرد اهداف طرفین جهت ارتقاء رفاه اجتماعی در روستاهای کشور و جایگاه قانونی دهیاری‌ها به عنوان مدیریت محلی در روستاها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: موضوع این تفاهم‌نامه به هنگام سازی اطلاعات اماکن و تهیه بانک اطلاعات اماکن روستایی و نصب پلاک مشترک ساختمان و کدپستی ده رقمی و ارائه خدمات نیابتی منتخب از طرف پست؛ می باشد.

وی تعهدات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را استفاده از ظرفیت‌های دهیاری‌های کشور در امر نام‌گذاری معابر و نصب پلاک‌های مشترک اماکن روستایی و کد پستی۱۰رقمی و اعلام تغییرات حادث‌شده در اماکن واقع در محدوده روستاها از طریق دهیاری‌ها به پست به منظور بهنگام سازی اطلاعات اماکن روستایی برشمرد.

وی تعهدات شرکت ملی پست را برقراری ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات مکان محور پست و ارائه خدمات پستی و سرویس‌هایGNAF به دهیاری‌ها و ارائه خدمات به متقاضیان روستایی در سراسر کشور از جمله اخذ استعلام صدور پروانه ساختمانی در واحدهای پستی روستایی با استفاده از شبکه و زیرساخت‌های پست، ذکر نمود.

قربانی تعهدات مشترک در اجرای این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت‌های طرفین از قبیل زیرساخت‌های فیزیکی، الکترونیکی، بانک‌های اطلاعاتی و سایر موارد به منظور توسعه خدمات قابل ارائه به روستاییان با توافق طرفین اعلام کرد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: در اجرای این تفاهم نامه تهیه و نصب پلاک‌های مشترک ساختمان و کدپستی ده رقمی اماکن روستایی از طریق دهیاری‌ها و با بهره‌گیری از منابع محلی دهیاری‌ها تأمین می‌شود.

قربانی اضافه کرد: ورود اطلاعات و تخصیص کدپستی ده رقمی به اماکن روستایی و ارائه این اطلاعات در قالب دفترچه‌های فهرست برداری به دهیاری و نظارت بر پلاک‌کوبی، در صورت نصب پلاک مشترک، با هماهنگی ستاد اجرایی شهرستان و آموزش مأموران ناظر بر عهده پست می‌باشد.

وی افزود: هزینه خدمات پستی منتخب نیابتی بر اساس شیوه‌نامه‌ای که پس از ابلاغ تفاهم‌نامه توسط طرفین در چارچوب ضوابط و مقررات و تعرفه‌های مصوب و قانونی پست، تنظیم خواهد شد، تعیین می‌گردد.

وی اضافه کرد: به منظور هماهنگی کلی، نظارت بر فعالیت‌ها و تسهیل در اجرای مفاد تفاهم‌نامه، ستادهایی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل می‌شود.

قربانی یاداور شد با توجه به انقضای اعتبار تفاهم نامه پیشین بین دوطرف، تفاهم نامه جدید تنظیم و به امضای مهدی جمالی‌نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و رمضانعلی سبحانی فر رییس شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران رسید.

لینک خبر : http://imo.org.ir/RContent/I77R4F-.aspx

  • 29 شهریور 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011