معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

توسعه اشتغال روستایی با مدیریت جامع دهیاری‌ها

12 دی 1400

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: حدود ۲۴۰ هزار اشتغال پایدار در پنج سال گذشته در روستا‌های کشور ایجاد شده است.
به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،علی قربانی؛ روستا‌ها ایجاد شده است گفت: بعد از تصویب قانون اشتغال پایدار روستایی حدود ۲۴۰ هزار شغل در روستا‌های ایجاد شده است و از طریق دهیاری‌ها نیز ما اعتباراتی که دادیم نزدیک به سه هزارو ۱۵۰ شغل ایجاد شده است. وی گفت: ۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و ۴ درصد سهم دولت و یک درصد نیز سهم بیمه سلامت است و آن هم بر اساس سرانه جمعیت توزیع می‌شود و این اعتبارات به عنوان کمک به دهیاری‌ها داده می‌شود، اما اینکه اعتباری مختص به عنوان اشتغالزایی تعریف شده باشد وجود ندارد (یا تعریف نشده است).
اما امسال گفتیم در هر استانی از محل اعتبارات دهیاری‌ها به طرح‌های نیمه تمام یا طرح‌هایی که حدود سه چهار ماه آینده بتواند تا پایان سال به بهره برداری برسد به آن‌ها اعتبار می‌دهیم.
وی ادمه داد: این کار اگر جواب دهد و استان‌ها بتوانند اشتغالزایی کنند سال آینده شاید بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد اعتبارات ماده ۵۸ را هم در بحث اشتغالزایی و هم در بحث درآمدزایی در روستا‌ها ببریم.
قربانی گفت: تلاش می‌کنیم و اکنون نیز بخشنامه را با امضای معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه روستا‌های می‌فرستیم تا تمام دستگاه‌هایی که در حوزه روستایی کار می‌کنند با دهیاری‌ها همکاری کنند و این کار نیازمند این است که دهیار به عنوان مدیر ارشد روستا معرفی شود و مسئولیت هماهنگی ونظارت در این زمینه اشتغال و درآمد روستا‌ها را داشته باشد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره اینکه موفقیت روستا‌ها ارتباط مستقیم با مدیریت دهیار دارد، افزود: در بسیاری از نواحی روستا‌های کشور که در یک سال گذشته به صورت مستقیم و میدانی به حدود ۲۷ استان سفر کرده ام و دیدم در جا‌هایی که دهیاران توانمند بودند و آموزش دیدند، موفق عمل کردند، چون در بحث آموزش به ویژه که زیربنای توسعه است این‌ها خودشان آموزش دیدند و توانمند هستند، توانستند اعتبارات پولی را ظرفیت سازی کند و اشتغال ایجاد کند ما اکنون در هر استان چندین روستای بدون بیکار داریم.
وی درباره روستا‌های موفق نیز گفت: در یک مقطعی ۳۰ تا استان داشتیم که از هر استانی دو تا سه تا روستای بدون بیکار در آن‌ها شناسایی شده بود.
آقای باقری افزود:، اما در برخی استان‌ها مثل آذربایجان شرقی، یزد، سمنان، خراسان شمالی و مازندران هر کدام از این استان‌ها چهار تا پنج تا از این روستا‌ها بدون بیکار وجود دارد.

  • 12 دی 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011