معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بازدید معاون امور دهیاری ها از روستاهای استان کرمان/قربانی: دهیاران باانگیزه می توانند منشا خلق درآمد در روستاها شوند

18 دی 1400

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به منظور بررسی وضعیت دهیاریهای استان کرمان و بازدید از عملکرد دهیاریهای این استان ۱۴ دی وارد شهرکرمان شد و در ابتدای سفر با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهید سردار سلیمانی ادای احترام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  علی قربانی در ادامه در جمع جمعی از دهیاران با بیان اینکه دهیاری ها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی باید به مفهوم واقعی کلمه درآمدزایی کنند و زمینه ساز انجام اقدامات مختلفی در روستا شوند، تصریح کرد: تلاش دولت توانمندسازی دهیاریهاست و اگر دهیاران نیز انگیزه لازم را داشته باشند، می توانند منشا خلق درآمد شوند.

وی به بازدید خود از مجتمع گردشگری و تفریحی دهبکری که توسط دهیاری این روستا در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در حال احداث است و تاکنون مبلغ ۴ میلیارد تومان هزینه شده اشاره کرد و افزود: برای اتمام این پروژه می توان از تسهیلات کم بهره سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور استفاده کرد.

قربانی به انعقاد تفاهم نامه با پست بانک ایران و بانک ملی برای دریافت تسهیلات کم بهره تا سه برابر بودجه دهیاری ها اشاره نمود و گفت: تسهیلات کم بهره ۵ ساله و با یکسال دوره تنفس در راستای طرح های درآمدزا و اقتصادی دهیاریها نظیر گردشگری، اشتغال زایی و درآمدزایی دهیاری ها در کمیته ملی وام دهیاری ها بررسی و در صورت تصویب به دهیاری ها پرداخت می شود.

وی همچنین گفت: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور در اولویت کمک های وزارت کشور و دولت قرار گرفته اند و از تعدادی روستاهای هدف گردشگری که نیازمند مساعدت بودند نیز بازدید به عمل آوردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت عادلانه شدن پرداخت اعتبارات دولتی از جمله اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره نمود و افزود: وفق قانون در حال حاضر توزیع اعتبارات مربوطه بین دهیاریها براساس مالیات بر ارزش افزوده ای است که در هر استان وصول می شود، بنابراین میزان سرانه واریزی در استان به نسبت جمعیت برای همه روستاهای استان رعایت میشود.

وی اصافه کرد: این اعتبارات براساس شاخصهای مثل تعداد جمعیت، تعداد دهیاری ها و معکوس بند الف ماده ۳۸ است یعنی دریافتی استان هایی که بیشتری بوده کمتر شده و به استان های محروم مبلغ بیشتری پرداخت خواهد شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین در جریان بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان محروم قلعه گنج در جنوب کرمان از حمایتهای این سازمان به این مناطق از محل اعتبارات و ظرفیتهای موجود در بحث احداث و ترمیم سیل‌بند خبر داد.

قربانی در ادامه به بازدید خود از محل پرورش بز «مورسیا» اشاره و اظهارامیدواری کرد که از این تجربه برای سایر مناطق نیز باتوجه به ویژگی های این نوع بز استفاده شود.

قربانی به اتفاق کریمی مدیرکل هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و منصور خانه گیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان و فرماندار قلعه گنج با حضور در روستاهای شمزان هیات و شمزان جهاد از رودخانه فصلی و محل احداث سیل بند این روستاها بازدید کرد.

  • 18 دی 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011