معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دهیاری‌ها تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

23 دی 1400

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با پست بانک و بانک ملی برای دریافت تسهیلات کم‌بهره تا سه برابر بودجه دهیاری ها خبر داد.

به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی در حاشیه بازدید از روستای دهبکری از توابع شهرستان بم، اظهار کرد: تسهیلات کم بهره پنج ساله با یک سال دوره تنفس در راستای توسعه گردشگری، اشتغالزایی و درآمدزایی دهیاری‌ها در کمیته ملی تسهیلات به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور در اولویت کمک‌های وزارت کشور و دولت قرار گرفته‌اند و از تعدادی روستاهای هدف گردشگری که نیازمند مساعدت بودند نیز بازدید به عمل آوردیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: اعتباراتی به دهیاری‌ها از ۲ محل بند “الف” ماده ۳۹ و بند “ب” ماده ۳۹ و ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود.

قربانی ادامه داد: بند الف ماده ۳۹ در حال حاضر استانی است یعنی هر چه پول در استان کرمان به حساب اداره کل امور مالیاتی واریز می‌شود چهار درصد آن سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، چهار درصد سهم دولت و یک درصد نیز سهم سلامت است.

وی اضافه کرد: اعتبار بند “ب” ۳۹ و ماده ۴۲ از طریق وزارت کشور توزیع می‌شود که تحت عنوان مالیات مربوط به سوخت و شماره گذاری خودرو است که به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته تعلق دارد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: اعتباراتی که از تهران پرداخت می‌شود بر اساس سه شاخص تعداد جمعیت، تعداد دهیاری‌ها و معکوس بند “الف” ماده ۳۸ است یعنی دریافتی استان‌هایی که بیشتری بوده کمتر شده و به استان‌های محروم مبلغ بیشتری پرداخت خواهد شد.

قربانی تاکید کرد: اعتباری هم از ۲۰ درصد ماده ۵۸ است که در اختیار وزیر کشور قرار دارد که به هر نقطه‌ای در ایران که طرح نیمه تمام وجود دارد کمک می‌کند.

وی افزود: روستای دهبکری توسط دهیاری در زمینه گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام داده و مجموعه گردشگری، تفریحی تقریباً بی نظیری در این روستا در حال احداث است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره پروژه گردشگری دهبکری خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای تکمیل این طرح از تسهیلات کم بهره به دهیاری پرداخت خواهد شد تا این پروژه در اسرع وقت تکمیل شود همچنین از محل ماده ۵۸ نیز کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

دهیاری‌ها باید توانمند شوند

قربانی اضافه کرد: زمانی دهیاری‌ها را توانمند کنیم و دهیارها نیز انگیزه لازم را داشته باشند می‌توانند منشأ خلق درآمد باشند همچنین دهیاری‌ها که به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی هستند باید به مفهوم واقعی کلمه درآمدزایی کنند و اقدامات زیادی انجام دهند.

وی همچنین درباره ماشین آلات خدماتی و عمرانی دهیاری‌ها گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار ماشین آلات به دهیاری‌های کشور داده شده اما ماشین حمل زباله برای روستای دهبکری خریداری خواهد شد و در اختیار این دهیاری قرار می‌گیرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره مجهز نبودن دهیاری دهبکری به ماشین آتش نشانی اشاره و اظهار کرد: سالانه به هر استان یک ماشین آتش نشانی داده می‌شود اما امسال با توجه به افزایش قیمت این ماشین هنوز خریداری نشده است که در صورت خریداری قطعاً روستای دهبکری با توجه به جمعیتی که دارد و اقدامات خوبی که در این روستا انجام شده در اولویت قرار می‌گیرد.

قربانی گفت: یک دهیاری در بم باید با دهیاری‌های دیگر سطح استان به نسبت جمعیت مانند رفسنجان، سیرجان، قلعه گنج، رودبار و غیره دریافتی یکسان داشته باشد در غیر این صورت می‌توان به سازمان دهیاری‌های کشور گزارش داده شود و ما نیز از اداره مالیاتی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

  • 23 دی 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011