معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تنش آبی ۷۵۰ روستای آذربایجان شرقی مرتفع شد

30 آبان 1401

به گزارشی، محمد اسکندری روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی دهیاران خداافرین همچنین از اجرای آسفالت ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات دهیاری‌ها نسبت به سال قبل ۹۰ درصد افزایش دارد و تلاش می کنیم اعتبارات ویژه ای به منطقه خداافرین اختصاص دهیم .

وی با بیان اینکه دولت برای ارتقای معیشت و اقتصاد روستاییان عزم جدی دارد، افزود: دهیاران می توانند با استفاده از ظرفیت ها و ارائه طرح های متعدد از جمله گردشگری و بوم گردی در خداآفرین برای دهیاری‌ها درآمدزایی کنند.

اسکندری با تاکید بر دوری کردن دهیاران از مسائل حاشیه ای و توجه به مشارکت مردمی در حل مشکلات روستاییان گفت: مردم باید در ساخت روستاها و در حوزه اقتصاد و تولید میدان دار باشند و دهیاران به عنوان تسهیل گر امور نقش آفرینی کنند.
آمار بالای بیکاری در خداافرین نگران کننده است

فرماندار خداافرین اعلام کرد: نیروی انسانی آماده به کار و جوانان تحصیل کرده خداآفرین در مقایسه با آمار متوسط استانی بالاست و براین اساس آمار بیکاری این شهرستان ۳۲ درصد و ۲.۵ برابر میانگین استانی است که این آمار آزار دهنده است .

علی اکبر نکونام اظهار کرد: خداآفرین به تناسب دارا بودن آب و خاک حاصلخیز و ظرفیت های فراوان می توانست یک شهرستان مترقی باشد اما متاسفانه آمار ۳۲ درصدی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی نشان از فقر موجود در این منطقه دارد و این خوشایند نیست.

فرماندار خداآفرین یکی از زمینه های ایجاد و تقویت نشاط و امید به آینده در جوانان را دستیابی به شغل دانست و افزود: تاکنون با فعال سازی بیش از ۴۲ واحد در این شهرستان و جذب نیروی کار در شرکت های فعال و ارائه تسهیلات متعدد در جهت اشتغالزایی پایدار روستایی و افزایش اشتغال تلاش شده تا به اهداف مورد نظر در اشتغال روستایی دست یابیم.

نکونام ابراز امیدواری کرد: با افزایش زیر کشت محصولاتی از جمله پنبه، کلزا، گلرنگ، کاملینا و اجرای الگوی کشت در شهرستان شاهد صادرات محصولات باغی و توسعه متوازن در تمام حوزه ها باشیم.فرماندار خداآفرین از افزایش مهاجرت معکوس در این شهرستان و احیای روستاها خبر داد.

وی گفت: رویکرد دولت سیزدهم حضور میدانی و جهادی در عرصه خدمات رسانی به مردم با تکیه بر ارتباط مستقیم با آحاد جامعه است بنابراین می توان با شناسایی فرصت ها و تبدیل آن به فرصت در جهت آبادانی و حل مشکلات جوانان تلاش کرد.
فرماندار شهرستان خداآفرین با بیان این‌که دهیاران نقش مهمی در مدیریت روستایی دارند، بر امیدآفرینی و تقویت نشاط در روستاها با ایجاد اشتغال تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۳۵ هزار نفری خداآفرین در ۲۴۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رود مرزی ارس واقع شده است.

  • 30 آبان 1401
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011