معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و قرارگاه جهادی وزارت کشور منعقد شد

15 اسفند 1401

به گزارشی به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و سرمایه‌گذاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و قرارگاه جهادی وزارت کشور به امضای داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، مجید بکائی جانشین فرمانده قرارگاه جهادی وزارت کشور و مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رسید.

در نشست امضای این تفاهم نامه، جاوید با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی عهده‌دار بخش اعظم بار آموزش عالی کشور است، گفت: این دانشگاه همواره با تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود در خدمت حل مسائل کشور بوده است.

وی ادامه داد: هر زمان در هر نقطه‌ای از کشور مسائلی از جمله سیل و زلزله رخ می‌داد، دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان در صحنه حضور داشته و اقدامات مؤثری انجام داده است. در حال حاضر نیز با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و قرارگاه جهادی وزارت کشور، گام مثبت دیگری توسط دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته خواهد شد.

در ادامه، بکائی جانشین فرمانده قرارگاه جهادی وزارت کشور به ارائه مباحث مفصلی درباره تاریخچه روستاها، مسائل و معضلات زندگی روستایی در کشور و… پرداخت و با تأکید بر اهمیت وجود حکمرانی روستایی، گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی، قدم جدی در توسعه روستاها برداشته خواهد شد و امیدواریم در صورت ایجاد حکمرانی در روستاها، مهاجرت معکوس به سمت روستاها اتفاق بیفتد.

همچنین سمیه قدیری مدیرکل توانمندسازی و مهارت‌های کاربردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همکاری این دانشگاه با وزارت کشور از برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در نمایشگاه «عصر امید» آغاز شد. پس از برگزاری این دوره، مقرر شد یک تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد منعقد شود.

وی افزود: با توجه به نیاز وزارت کشور و نیاز به آموزش دهیاران و همچنین وجود ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد رشته حکمرانی روستایی در این دانشگاه ایجاد شود. پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با کارگروه‌های علمی و با حضور اساتید برجسته رشته جغرافیای شهری و روستایی و مدیریت، رشته حکمرانی روستایی راه‌اندازی و قرار شد پذیرش دانشجو در برخی واحدها صورت گیرد.

قدیری در ادامه به ارائه گزارشی از سرفصل‌های دروس رشته حکمرانی روستایی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و سرمایه‌گذاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و قرارگاه جهادی وزارت کشور با اهداف ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی، مطالعاتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در راستای اهداف و سیاست‌های کلان سازمان، قرارگاه و دانشگاه منعقد شده است.

بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، ایجاد بستر همکاری پیرامون اولویت‌های تحقیقاتی، همکاری و مشارکت جهت انجام مطالعات راهبردی و میان‌رشته‌ای و… از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بود.

  • 15 اسفند 1401
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011