معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تجلیل از خادمان آرامستان دارالسلام اسلامشهر

23 اسفند 1401

به گزارشی ، علی زینی وند معاون امور شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور، در آیین تجلیل از خادمین آرامستان دارالسلام اسلامشهر که در سالن شهید آوینی ساختمان مرکزی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تکریم و تجلیل از زحمتکشان و غسالان شاغل در آرامستان ها، وزیر کشور از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور درخواست کرده روز ۲۱ اسفند ماه به نام روز خادمان آرامستان ها در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شود.

زینی وند افزود: آرامستان‌ها،گلزار شهدا و محل دفن اموات به لحاظ ارزش های اسلامی و سابقه تاریخی که دارند و از محل زندگی ما جدا نبوده و متصل زندگی ما هستند، باید مورد توجه باشند و از طرفی این اماکن باید به یک جایگاه فرهنگی و معنوی جذاب تبدیل شوند که این مسئولیت مهم همگانی و مسئولیت اداری شهرداری ها و همه مسئولین است.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت مناسب سازی فضاهای عمومی آرامستان ها بیان کرد: در فضاسازی و منظری که در آرامستانها ایجاد می شود، باید مناسبت با ارزش های اسلامی و  باورهای دینی ما داشته و به نوعی تلنگر باشد تا وقتی در آنجا حضور پیدا می کنیم ضربه بیدارباش شود.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،گفت: در آرامستانها باید فضا سازی خوب انجام شود، البته نباید آراستن به تجملات غلبه کند. امروز مراسماتی در جامعه برگزار می‌شود که واقعا جای تاسف دارد که به لحاظ فرهنگی، اجتماعی هیچ مناسبتی با هویت ایرانی اسلامی ندارد.

وی اضافه کرد: علت این گونه مراسمات این است که در انجام وظایف محوله کوتاهی شده است، لذا باید از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها و شورای فرهنگ عمومی که یک نهاد سیاست‌گذار است نه یک نهاد اجرایی، در ترویج و ارتقاء فرهنگ دینی ایرانی اسلامی تدابیر لازم اتخاذ و در جامعه عملیاتی شود.

زینی وند در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکسری مشاغل در جامعه داریم که اثر گذاری زیادی در زندگی ما دارند، ابراز کرد: متاسفانه نقش و جایگاه غسالان در جامعه فراموش شده است،کار کسی که میت را غسل  و مسائل اسلامی را انجام می‌دهد، کمتر از کار کارمند نیست، متاسفانه در فرهنگ عمومی جامعه ارزش و جایگاه این افراد نادیده می شود.

وی با تاکید براینکه باید شغل پاکبان ها و غسالان بیشتر مورد توجه و تکریم جامعه قرار گیرد، گفت: انتظار می‌رود با تصویب روز ۲۱ اسفند به نام خادمان آرامستان ها، ضمن تجلیل از این عزیزان و خانواده های آنان که آدم های بزرگی در جامعه هستند، ارزش و اهمیت این غسالان بیشتر در جامعه نمایان شود، اگر در جامعه شان و جایگاه این افراد حفظ نشود، زنگ خطر بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، برای نخستین بار در کشور به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و سازمان آرامستانهای شهرداری اسلامشهر، با همکاری سازمان همیاری ها و شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور  آیین تجلیل از خادمان آرامستان دارالسلام شهرداری اسلامشهر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و محلی در سالن اجتماعات شهید آوینی ساختمان مرکزی شهرداری برگزار شد و از ۵۰ نفر از کارکنان و خادمان دارالسلام اسلامشهر با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

  • 23 اسفند 1401
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011