معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۶۰۳ دهیار در زنجان از مزایای بازنگری دستورالعمل پرداخت حقوق بهره مند شدند

19 خرداد 1403

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان گفت: ۶۰۳ دهیار پاره وقت در این استان از مزایای بازنگری دستورالعمل پرداخت حقوق بهره مند شدند.
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان گفت: ۶۰۳ دهیار پاره وقت در این استان از مزایای بازنگری دستورالعمل پرداخت حقوق بهره مند شدند.
وجیه الله بیگدلی افزود:این دستورالعمل به استناد ماده پنج آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور، اصلاحیه مصوب سال ۱۴۰۱ هیات وزیران در جهت دستیابی به توسعه پایدار دهیاری ها تهیه و ابلاغ شده است.

وی گفت: ایجاد وحدت رویه، ساماندهی و انتظام بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران و کارکنان دهیاری های سراسر کشور و بهبود معیشت دهیاران و کارکنان دهیاری ها و تشویق اجرای طرح های سرمایه گذاری و درآمدزا از جمله اهداف این دستورالعمل است.

این مسوول اظهار داشت: افزایش فوق العاده شغل دهیاران و کارکنان دهیاری ها، تاثیر مدرک و رشته تحصیلی، افزایش درصد مزایای سرپرستی، نظام مند سازی و افزایش ساعات اضافه کاری و احقاق حقوق معوقه دهیاران و کارکنان دهیاری ها در خصوص پایه سنواتی اعمال نشده از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ از مهمترین موارد درج شده در دستورالعمل ابلاغی است.

بیگدلی اضافه کرد: این افزایش ها مازاد بر افزایش قانونی حقوق براساس مصوبه شورای عالی کار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان گفت: پاداش بهره وری برای دهیار و کارکنان دهیاری که در دوره فعالیت خود، طرح سرمایه گذاری و درآمدزایی را برای دهیاری ایجاد کنند، در صورت تحقق بودجه و تامین اعتبار با ارائه مستندات و تایید شورای اسلامی روستا پیش بینی شده است.

وی در خصوص حل سایر مشکلات دهیاران پاره وقت، گفت: خوشبختانه برای نخستین بار با پیگیری های انجام شده و پیرو نشست با مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی سقف روزهای کارکرد دهیاران پاره وقت از ۱۵ روز به ۲۷ روز با شاخص جمعیت و نیازسنجی زمان حضور و خدمت دهیاران افزایش یافت که علاوه بر اصلاح بیمه دهیاران و جبران کسری سنوات موجب بهره مندی از سایر موارد قانونی برای دهیاران پاره وقت خواهد شد.

بیگدلی از اهتمام معاون امور دهیاری های کشور در خصوص مسائل دهیاران قدردانی کرد و گفت: دنبال حل مشکلات اضافه کاری دهیاران پاره وقت هم هستیم و امیدواریم این مساله نیز حل بشود.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان از ۷۰۹ دهیار شاغل در دهیاری های استان، ‌۶۰۳ دهیار به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند.

روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با شورای پنج نفره دارای دهیاری تمام وقت و مابقی روستاها با شورای اسلامی سه نفره دهیاری های پاره وقت محسوب می شوند.

  • 19 خرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011