معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دولت سیزدهم تحول عمیق مدیریتی در شهرداری‌ها ایجاد کرد

23 خرداد 1403

تبریز-ایرنا- مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم با اقدامات سنجیده و مهم خود در امور شهری و شهرداری ها، تحولات عمیق مدیریتی ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، مرتضی موحدنیا روز یکشنبه در نشست خبری رسم خدمت در تبریز، افزایش بودجه های عمرانی در حوزه های شهری را یکی از دستاوردهای بسیار مهم مدیریت شهری دولت سیزدهم بیان و اظهار کرد: نگاهی به روند تزریق بودجه به این نهادها در سه سال اخیر بیانگر رشد چشمگیر و ایجاد تحولات تاثیرگذار در این زمینه است.

وی سیاستگذاری و نظارت را از وظایف عمده دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ها برشمرد و با اشاره به کارکرد وسیع شهرداری ها در کشور و استان، افزود: به جرات می توان ادعا کرد که هیچ نهاد خدمات رسان به اندازه شهرداری ها و شوراها در معرض دید و قضاوت آحاد مردم قرار ندارد و بر همین اساس مسئولیت ها در این حیطه بسیار سنگین و دشوار است.

موحدنیا با ارایه آماری از وضعیت بودجه ای و سرانه اعتباری شهرداری های آذربایجان شرقی، رشد قابل توجه در این بخش را یکی از مهمترین اقدامات دولت بیان کرد و ادامه داد: در حالی که سال ۱۴۰۰ مجموع بودجه شهرداری های استان معادل ۹۰ هزار میلیارد ریال بود، این رقم در سالجاری به ۳۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی تکیه گاه اصلی شهرداری ها را به دلیل خودگردان بودن بودجه های سالانه دانست و یادآور شد: با توجه به آمارهای مربوط به سال های قبل، آسیب شناسی در این حوزه را شروع کردیم که نشان می داد بودجه شهرداری های آذربایجان شرقی مثل تبریز و مراغه نسبت به شهرهای همتراز در سایر استان ها بسیار پایین تر است.

موحدنیا بودجه شهرداری های اصفهان و مشهد را بیش از ۲ برابر بودجه شهرداری تبریز اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقداماتی برای همترازی و کاهش فاصله در این رابطه انجام شد و سرانه بودجه شهرداری تبریز از ۴۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۳۰ میلیون ریال در سالجاری رسید.

وی کمک های دولتی به شهرداری ها در سه سال اخیر را همواره رو به رشد و قابل توجه خواند و گفت: در حالیکه این ارقام در سال ۱۴۰۰ معادل ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود، با تلاش های صورت گرفته این رقم در سال گذشته به عدد ۳۳ هزار میلیارد ریال رسید.

وی کمک های دولتی به شهرداری ها در سه سال اخیر را همواره رو به رشد و قابل توجه خواند و گفت: در حالیکه این ارقام در سال ۱۴۰۰ معادل ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود، با تلاش های صورت گرفته این رقم در سال گذشته به عدد ۳۳ هزار میلیارد ریال رسید.

موحدنیا سرمایه گذاری را نیاز اصلی و محوری شهرداری های آذربایجان شرقی دانست و با بیان اینکه باید برای جلب و جذب سرمایه داران اقدامات مفید و عملیاتی صورت می گیرد، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرداری های استان در سال ۱۴۰۱ را در همین راستا قلمداد کرد.

به گفته وی در همایش فوق تعداد ۱۳۶ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال برای سرمایه داران ارایه شد که تاکنون حدود هشت درصد آن به سرانجام رسیده و منجر به عقد قرارداد شده است.

موحدنیا ارزش ریالی مجموع قراردادهای سرمایه گذاری شهرداری های آذربایجان شرقی با طرف های سرمایه گذار را ۲۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی یکی از چالش های مهم شهرداری های آذربایجان شرقی به خصوص شهرداری کلانشهر تبریز را مربوط به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد و با اشاره به اینکه تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۷۰ درصد این ناوگان فرسوده بود، گفت: در سه سال اخیر نسبت به نوسازی اتوبوس های درون شهری و نیز ماشین الات سنگین اقدامات مناسبی شده است، به گونه ای که سال گذشته تعداد ۹۴ دستگاه ماشین آلات سنگین رایگان تحویل شهرداری ها شد.

بیشتر بخوانید
افزایش ۱۰ درصدی مساکن روستایی مقاوم سازی شده در آذربایجان‌شرقی تا پایان سال
سال گذشته ۲۳ هزار میلیارد ریال به شهرداری های آذربایجان شرقی تخصیص یافت
۱۳۳ بسته سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی آماده ارایه به سرمایه‌گذاران است
شهرهای آذربایجان شرقی فاصله زیادی با وضیعت آرمانی هوشمندسازی خدمات شهری دارند
سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت به منظور تبیین خدمات دولت مردمی شهید رئیسی برگزار می شود

  • 23 خرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011