معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

باید به سمت کشاورزی تولید محور و تجاری حرکت کرد

24 خرداد 1403

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی همواره با ریسک‌هایی روبرو است گفت: باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی تولید محور و تجاری حرکت کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد خالدی عصر امروز در آیین نکوداشت برگزیدگان بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به مظلوم واقع شدن بخش کشاورزی اظهار داشت: نامتناسب بودن قیمت‌ها در بخش کشاورزی از جمله چالش های بخش کشاورزی است، به دلیل حساسیت بخش کشاورزی همواره این امکان برای این بخش وجود ندارد که متناسب با هزینه‌ها افزایش قیمت وجود داشته باشد و همیشه با این مسئله روبرو هستیم که باید پاسخگوی قشر کشاورز باشیم یا خانواده‌ها.

وی افزود: بخش کشاورزی همواره با ریسک‌هایی از جمله باران، سیل و غیره روبرو است که سبب می‌شود تولیدکنندگان دچار مشکل شوند، تامین مالی بخش کشاورزی از دیگر چالش‌ها است، صندوق توسعه ملی باید ۱۰ درصد منابع را به بخش کشاورزی اختصاص دهد که سال گذشته یک‌درصد هم دریافت نشده است، همچنین بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند اما در برآورد انجام شده تنها ۷ درصد به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در بخش کشاورزی افرادی هستند که مقتدرانه در این عرصه فعالیت می‌کنند، با مدیریت صحیح و استفاده‌ از علم و دانش می‌توان آینده بخش کشاورزی را سامان داد. ما باید بتوانیم مجموعه‌های توانمند در بخش کشاورزی را توانمندتر کنیم.

خالدی بیان کرد: باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی تولید محور و تجاری حرکت کرد، در این راستا پشتیبان‌ها نقش موثری دارند، بهره وری صحیح زمانی محقق می‌شود که در کل زنجیره تداوم داشته باشد، اگر به سمت کشاورزی تجاری حرکت نکنیم در بسیاری از امور با مشکل همراه می‌شویم. بنابراین در بخش کشاورزی باید به سمت افزایش بهره‌وری، افزایش تولید، افزایش صادرات و خودکفایی حرکت کرد.

احیای بیش از ۵۰۰ واحد راکد استان مرکزی در بخش کشاورزی

علی صفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این نشست با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی اظهار داشت: رونمایی و اجرای الگوی کشت، مردمی سازی یارانه‌ها، افزایش تضمینی خرید گندم، منطقی کردن قیمت خرید تضمینی گندم، اجرای کشت قراردادی، اجرای قانون انتزاع، توسعه شرکت‌های دانش بنیان، جهش تولید دیمزارها و نهضت اجزای نان کامل از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از احیای بیش از ۵۰۰ واحد راکد استان در بخش کشاورزی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: افتتاح ۶۸ طرح کشاورزی و افتتاح هجدهمین نمایشگاه گل و گیاه از جمله برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی است.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم با حضور مدیرکل دفتر امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی از ۶۳ نفر از برگزیدگان بخش کشاورزی استان مرکزی با اهدای لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام/۷۱۱/

  • 24 خرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011