معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و پارلمان محلی قوه چهارم کشور هستند

20 تیر 1403

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و پارلمان محلی به واقع قوه چهارم کشور هستند که امید است با تفویض اختیار اداره امور به آنها و تمرکززدایی از پایتخت، شاهد تبلور توانایی‌ مدیران محلی بوده و این قوه چهارم در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: در مجلس یازدهم این موضوع را در کمسیون شوراها پیگیری و به تصویب رساندیم و طرح در نوبت دستور کار جلسه علنی مجلس هم قرار گرفت اما فرصت بررسی آن پیش نیامد و عمر مجلس به پایان رسید.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا در مجلس دوازدهم طرح مذکور را مجدد پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و پارلمان محلی به واقع قوه چهارم کشور هستند که امید است با تفویض اختیار اداره امور به آنها و تمرکززدایی از پایتخت که می‌تواند معجزه اصلاح نظام اداری کشور باشد، به زودی شاهد تبلور توانایی‌ مدیران محلی بوده و این قوه چهارم در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

ابوترابی با بیان اینکه با اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین طرح مدیریت جامع شهری به دنبال تقویت شوراها و شورای عالی استان‌ها به عنوان پارلمان محلی و تمرکز مجلس شورای اسلامی بر قانون‌گذاری ملی و نظارت هستیم، گفت: بر اساس طرح‌های مذکور، شورای عالی استان‌ها و شوراهای شهر و روستا را با استفاده از ظرفیت قانون اساسی برای واگذاری بسیاری از امور محلی به آنها، تبدیل به یک پارلمان می‌کنیم؛ با این تغییر امور مجلس در شورای عالی استان‌ها سیاست‌گذاری می‌شود و از ظرفیت واقعی شوراهای شهر و روستا که در قانون اساسی مغفول واقع‌شده استفاده می‌شود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس در همین راستا ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح و با تقویت شورای عالی استان‌ها و همچنین شوراهای شهر و روستا، از ظرفیت آنها در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود و مجلس فعلی نیز کار خود را بر امور ملی متمرکز می‌کند و به قانون‌گذاری و نظارت بر دولت و امور ملی می‌پردازد؛ کاری که امروز به علت درگیری نمایندگان با مسائل حوزه‌های انتخابیه به شدت مورد غفلت واقع شده است.

انتهای‌ پیام/

  • 20 تیر 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011