معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نقش اصلی و کلیدی زنان در اقتصاد روستا و کشور

20 تیر 1403

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی توسعه روستایی، معاونت آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات با همکاری شرکت مادرتخصصی صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، نشست بین المللی زنان و توسعه روستایی را به صورت حضوری و وبیناری برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تات به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات با اشاره به اینکه برای نخستین بار مرکز توسعه روستایی منطقه آسیا و اقیانوسیه(CIRDAP) در چنین نشستی حضور داشت؛ بیان کرد: زنان به‌عنوان عضو اصلی خانواده‌های روستائی و عشایری؛ نقش اصلی و کلیدی را در اقتصاد روستا و کشور برعهده دارند.

وی افزود: شرکت مادر تخصصی در حمایت از این قشر زحمتکش برای تشکیل نهاده ها و تامین مالی تکمیل زنجیره ارزش تولید نقش مهمی دارند. همچنین در موضوع تسهیل‌گری و مشارکت مردمی، مشارکت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از اهمیت بالائی برخوردار است.

چردساک ویراپات، مدیر کل مرکز توسعه روستایی منطقه آسیا و اقیانوسیه (CIRDAP)، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست و تبریک روز جهانی توسعه روستایی گفت: هدف از سازمان سیرداپ بهبود وضعیت زندگی مردم بالاخص قشر روستایی از طریق کمک های فنی و انتقال تجارب موفق در زمینه های تسهیل گری بین المللی است وبه این دلیل که زنان در خانواده روستایی نقش اصلی را دارند، لذا با استفاده از آموزش و ظرفیت سازی می توان به رشد نقش آن ها کمک کرد.

مریم طهماسبی، مشاور وزیر در امور زنان و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری نیز ، از اقدامات صورت گرفته توسط دفتر در راستای توسعه کسب و کار زنان روستائی و عشایری و حضور موفق آنان در عرصه های اقتصادی روستا و برنامه‌ آتی سخن گفت.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، گفت: توسعه روستا به عنوان پیش نیاز توسعه کشور است و می توان توسعه زنان روستایی را از جمله المان های توسعه روستایی دانست

سیدوحید سعادت،معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی واجتماعی معاونت توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری، با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی به خصوص در روستاها، فعالیت ها و برنامه های این معاونت برای توسعه پایدار و حمایت از بخش کشاورزی روستایی را بیان کرد.

سمیه رشید، فعال در حوزه توسعه زنان از کشور بنگلادش و مدیر دفتر سازمان مسئولیت اجتماعی آسیا در بنگلادش، با اشاره به این نکته که باید از لحاظ اجتماعی نیز زنان را حمایت و تقویت کنیم گفت: برای توانمندسازی زنان آموزش تنها کافی نیست و باید جامعه پذیرای زنان به عنوان رهبران و پیش روان توسعه باشد وبدون در نظر گرفتن نقش زنان روستایی، توسعه روستایی بی معنی است.

گفتنی است؛ در این نشست فعالیت ها و تجارب دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، شرکت مادر تخصصی، مرکز توسعه روستایی منطقه آسیا و اقیانوسیه CIRDAP ، تجارب کشور بنگلادش، صندوق‌های حمایت از فعالیت های زنان روستایی، سازمان های مربوط به توسعه بخش کشاورزی و فعالان این بخش به خصوص در زمینه حمایت از توسعه زنان روستایی تشریح و به اشتراک گذاشته شد.

  • 20 تیر 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011