معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تشریح عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در نشست خبری

23 تیر 1403

نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی با حضور مدیران کل این حوزه و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان البرز برگزار شد و مهندس محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در این نشست خبری به تشریح عملکرد اداره کل تحت مدیریت خود پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز، نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی با حضور مدیران کل این حوزه و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان البرز برگزار شد و مهندس محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در این نشست خبری به تشریح عملکرد اداره کل تحت مدیریت خود پرداخت.

نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیرکل هواشناسی، علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان البرز برگزار شد.

مهندس علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در این نشست خبری گفت: حوزه روستاها یکی از عمده فعالیت‌ها و وظایف بنیاد مسکن است که به صورت اعداد و ارقام گزارشی را از عملکرد ۳ ساله دولت سیزدهم ارائه خواهم داد.

وی در ادامه افزود: در ۳ سال اخیر طی یک فعالیت مشترک بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد استان در راستای صدور اسناد املاک داخل بافت روستاها، ۳ هزار و ۸۹ جلد سند صادر شده است.

محمدی تصریح کرد: در استان ۶۰ هزار واحد روستایی داریم که در سال‌های اخیر با کمک‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نزدیک به ۳۲ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی افزود: در ۳ سال اخیر درخصوص طرح نهضت ملی مسکن و تکالیفی که به عهده این اداره بوده است، شروع عملیات ساخت ۹ هزار و ۳۱۵ واحد مسکونی در حوزه روستاها انجام شده است و حدود هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی نیز در قالب تسهیلات بافت فرسوده و مابقی کمک‌های این اداره بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز در ادامه گفت: در شهرها این اداره عملیات ساخت در راستای طرح نهضت ملی این اداره حدود ۳۸۸ واحد مسکونی، در حوزه مسکن محرومین ۴۴۳ واحد و مجموعاً ۸۳۱ واحد را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه حساب ۱۰۰، در مجموع ۱۱ هزار و ۹۵۲ واحد توسط این اداره در سطح استان در دست ساخت می‌باشد.

محمدی بیان کرد: در طی این ۳ سال در حوزه روستایی هزار و ۲۳۸ واحد مسکونی، در حوزه شهری ۱۳۱ واحد و در مجموع هزار و ۳۶۹ عملیات اجرایی آن‌ها پایان یافته است و در مجموع در ۳ سال اخیر ۱۳ هزار و ۳۴۸ واحدهای در حال ساخت و اتمام یافته داریم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث، تهیه و اجرای طرح‌های هادی می‌باشد. ما در سطح استان نزدیک به ۲۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که طرح هادی باید در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا شود. از ۳ سال گذشته تاکنون بازنگری طرح هادی نزدیک به ۹۰ روستا انجام شده است. گفتنی است بازنگری طرح هادی روستاها هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود و این بدین معناست که از مجموع ۲۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی ۱۸۰ روستا انجام شده که برای ۹۰ روستا در ۳ سال اخیر صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز عنوان کرد: در این ۳ سال اخیر در خصوص خدمات فنی، تغییر کاربری و الحاق به محدوده‌ها نزدیک به هزار و ۲۱۱ فقره انجام شده است.

وی در ادامه گفت: درخصوص اعتبارات اجرایی منجمله اجرای طرح هادی، سنگ فرش، استفاده از پتانسیل قیر رایگان و روستاهای در معرض خطر و سوانح در سال ۱۴۰۰ نزدیک ۸۰ روستا، در سال ۱۴۰۱، ۶۹ روستا و پروژه بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲ که اکنون نیز اعتبارات آن هست حدود ۵۰ روستا بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان انجام شده است. در مجموع عملیات اجرایی ۱۹۷ پروژه در روستاهای استان در این موارد اعم از سنگ فرش، جداره، ابنیه، آسفالت، قیر رایگان و موارد مشارکتی با ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان انجام شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه‌هایی که گفته شد، در مجموع ۹ هزار و ۳۱۵ واحد تکنون در دست اجرا داریم که هزار و ۲۳۸ واحد آن مربوط به روستاها می‌باشد و عملیات اجرایی آن‌ها پایان یافته است.

وی افزود: تقریباً ۲ و نیم میلیارد تومان کمک بلاعوض به کمیته امداد، بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز و بیش از ۵۴۴ تن توزیع سیمان رایگان برای واحدهایی که مشمول قانون مسکن محرومین بودند انجام شده است.

وی همچنین گفت: تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد پایین یعنی ۵ درصد در حوزه روستاها تخصیص داده می‌شود که در اینخصوص ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات برای افراد بی‌بضاعت تخصیص داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در روستاها ۴۴ واحد مسکونی، زمین رایگان به مردم واگذار شده تا احداث واحد داشته باشند.

وی درخصوص کمک‌های نقدی و غیرنقدی در حوزه حساب ۱۰۰ اینگونه گزارش داد:

– در سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان

– در سال ۱۴۰۲، ۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان

– در سال ۱۴۰۳، ۹۰ میلیون تومان تاکنون انجام شده که تا پایان سال به این عدد اضافه خواهد شد.

محمدی در پایان بیان کرد: در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور شهید به استان البرز اتفاق خوبی در حوزه مسکن محرومین افتاد و آن هم تأمین اعتبار ۱۸۰۰ واحد مسکن محرومین نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان است. ما جزو معدود استان‌هایی هستیم که در دومین سفر رئیس جمهور شهید در حوزه مسکن محرومین تقریباً تأمین اعتبار صددرصدی انجام شده است.

  • 23 تیر 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011