معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی

1 مرداد 1403

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌رضوی گفت: ۱۸ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خراسان‌رضوی در سه‌ماهه نخست امسال، از محل ارزش‌افزوده پرداخت شده است.
شاکررضا مریدی روز یکشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، اظهار داشت: تخصیص عوارض شهرداری‌ها در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد ۱۴۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: این مبلغ از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل‌توجهی از درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار موردنیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول‌شده مالیات بر ارزش‌افزوده در هر شهر یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود که گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمد‌های مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.
او تأکید کرد: یک درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده تحت عنوان «مالیات سلامت» به پوشش درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌ها و جامعه عشایری، تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خارج از روستا‌ها و شهر‌ها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش مؤثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

  • 1 مرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011