معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان: طرح‌های درآمدزا در اولویت دهیاری‌ها قرار گیرد

1 مرداد 1403

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت توجه به معیشت روستاییان، خواستار اولویت‌دهی به طرح‌های درآمدزا توسط دهیاری‌ها شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ نرگس غلامپور، صبح امروز در آئین تجلیل از دهیاران شهرستان رودان با قدردانی از زحمات دهیاران اظهار کرد: به‌دنبال احقاق وجه دهیاران در سطح جامعه هستیم تا جایگاه دهیاران به بهترین شکل ممکن تبیین شود.

وی با اشاره به برخی بخشنامه‌ها در سطح دهیاری‌ها افزود: برخی مشکلات مانند روشنایی معابر یک دغدغه کشوری است و آن‌ را به‌طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم و دغدغه‌های دهیاران را به‌طور ویژه در حال پیگیری هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان عنوان کرد: برخی از مشکلات حوزه روستایی همچون صدور و ثبت اسناد مالکیت اراضی روستایی در کار گروه‌های ویژه در حال پیگیری است.

وی در خصوص تخصیص ماشین آلات به دهیاری‌ها استان هم گفت: در چهار سال دولت قبل در مجموع ۳۲ دستگاه ماشین آلات به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های هرمزگان تخصیص پیدا کرده بود که در دولت سیزدهم این تعداد به بیش از ۱۵۰ دستگاه رسید و از این شمار ۱۱۸ دستگاه تحویل دهیاری‌ها شده است که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد اعتبارمورد نیاز برای خرید این تجهیزات از تسهیلات پست بانک و ۱۰ درصد نیز از آورده دهیاران تأمین شده است که دهیاران با اجرای طرح‌های گردشگری، کشاورزی و ایجاد واحدهای خدماتی و تولیدی می‌توانند در این راستا به خلق سرمایه کمک کنند.

غلامپور تصریح کرد: تهسیلات روستایی و طرح درآمدزا دیگر اولویت برای ایجاد عمران و آبادانی در روستاها است که با اعطای تسهیلات مناسب و حرکت دهیاری‌ها برای ایجاد درآمد پایدار می‌توان کمک شایانی به توسعه و عمران روستاها کرد و باید دهیاران به این سمت حرکت کنند تا کاملا با پایداری درآمد برای آبادانی منطقه خود تلاش کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: دهیاران در راستای توسعه روستا و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، باید طرح‌های درآمدزایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای خبر/

  • 1 مرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011