معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بازنگری طرح هادی ۲۸ روستای بابل

17 مرداد 1403

ایسنا/مازندران رئیس بنیاد مسکن روستایی بابل از بازنگری طرح هادی ۲۸ روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان خبرداد.

بابک جان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان اعتبارات ما در کمیته برنامه ریزی مبلغ ۲۹ میلیارد تومان و میزان اعتبار از محل اختیارات نمایندگان مجلس ۱۹ میلیارد تومان بوده است.

وی میزان جمع اعتبارات با احتساب اعتبارات سفر ریاست جمهوری را ۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافت.

رئیس بنیاد مسکن روستایی شهرستان بابل ادامه داد: با این اعتبارات ۱۹۲ روستای ما در قالب ۲۱۳ پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی اعتبارات قیر مشارکتی را ۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برشمرد و تصریح کرد: با این مبلغ ۷ روستا شهرستان بابل آسفالت و بقیه روستاها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: آسفالت روستاها با مشارکت مردمی ۷۰ به ۳۰ انجام می‌شود و روستاهایی که مشارکت بیشتری دارند در اولویت انجام قرار می گیرند.

جان‌محمدی گفت: اعتبارات قیر ۱۴۰۲ ما تا پایان شهریور به پایان می‌رسد و پروژه‌های انجام شده در هفته دولت افتتاح و به بهرداری می رسد.

وی افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده و مشارکت دهیاری‌ها هم بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات بازنگری ۲۸ روستا به مبلغ چهار میلیارد تومان انجام شد، تصریح کرد: نقشه برداری انجام شد و در مرحله انتخاب مشاور هستیم. در این حوزه بیشترین اعتبار استان را شهرستان بابل جذب کرده است.

رئیس بنیاد مسکن بابل خاطرنشان کرد: در بحث جهش تولید مسکن، سه پروژه چمران ۱۸ با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، چمران دو با پیشرفت ۴۵ درصد و پروژه مسکن ۳۲ واحدی نواب با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است‌.
جان‌محمدی یادآور شد: در حوزه مسکن روستایی نیز ۱۵ هزار واحد سهمیه کل استان است.

وی افزود: سهمیه بابل دو هزار و۴۰۰ بوده که بیشترین سهمیه استان را به خود اختصاص داده که ۹۵ درصد افراد معرفی به بانک شدند.

وی یادآور شد: میانگین معرفی به بانک استان ۷۴ درصد بوده که این میزان در بابل ۸۰ درصد است.

جان‌محمدی گفت: همه افرادی که در داخل بافت پروانه داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و با تشکیل پرونده به سرعت معرفی به بانک خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین کسانی‌که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی از سال گذشته دریافت و ساخت مسکن آنها به اتمام نرسیده می‌توانند از متمم تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

وی از صدور۴۵۰ سند با همکاری اداره ثبت برای واحدهای داخل بافت خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۴۰ سند صادر کردیم.

رئیس بنیاد مسکن روستایی بابل با اشاره به اینکه این شهرستان ۳۹۱ روستا دارد، یادآور شد: در۸۰ روستا طرح نیمه کاره هادی داریم که از پروژه‌های اولویت‌دار ماست و برای اتمام این پروژه ها به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

  • 17 مرداد 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011