معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای کُران

3 مرداد 1399
روستای کران

روستای کران در استان کرمان ، شهرستان سیرجان واقع می باشد . طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۵۳۳ نفر (۱۸۳خانوار) بوده‌است.

طول جغرافیایی۵۵.۴۴ ، عرض جغرافیایی ۲۹.۴۳ و ارتفاع متوسط ۱۹۵۰ متر از سطح دریا ، این روستا با موقعیت دشتی در۴۲ کیلومتری شمال شرق سیرجان قرار گرفته و از شمال به روستای سروستان ۶ کیلومتر از جنوب با روستای ده سراج ۲ کیلومتر از شرق با روستای اسلام آباد ۲ کیلومتر، از غرب با روستای محمدیه زیدآباد ۱۸ کیلومتر، تا مرکز بخش پاریز ۱۸ کیلومتر و تا مرکز استان ۱۶۳ کیلو متر فاصله دارد.

این روستا فاقد رودخانه دائمی بوده اما رود خانه های فصلی عبارتند از رودخانه سروستان که از بند ناچو سرچشمه میگیرد و از سمت شمال غرب روستا جریان دارد.
رود خانه دیگر رودخانه اسحاق آباد که در اداره ثبت اسناد به نام کران ثبت شده ، این رودخانه از معدن دلزار سرچشمه میگیرد و به زیدآباد میرسد، همچنین از آثار قدیمی تر آن میتوان به حمام قدیمی و تعدادی خانه های قدیمی اشاره نمود

روستای کران در مراسم عزاداری و تعزیه خوانی در دهه محرم و عاشورا حرف اول را در سیرجان میزند. هرسال حدود چند هزار نفر به این به روستا می آیند برای این مراسم و توسط مردم حسین دوست این روستا پذیرایی میشوند همچنین تعدادی کاروان هستند که از مردم پذیرایی خوبی میکنند. مراسم تعزیه خوانی هم در این روستا در حسینیه ی اعظم کران برگزار میشود و هزاران نفر برای تماشای تعزیه و مراسمات به این روستا می آیند.

 

🟢🟢🟢جهت مشاهده تصاویر بر روی آنها کلیک کنید :

 

نام دهیار : فتحعلی ستوده نیا کرانی

روستا : کُران

استان :  کرمان

شهرستان : سیرجان

بخشداری : پاریز

دهستان : سعادت اباد

درجه دهیاری : ۴

وب سایت روستا : http://korraniha.ir

 

 🟢نظرتان راجع به روستای کران را می توانید در قسمت دیدگاه با ما درمیان بگذارید .



  • 3 مرداد 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011