معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای کیورز سفلی

4 مرداد 1399

روستای کیورز سفلی واقع در استان لرستان ، شهرستان الیگودرز می باشد مردم شریف و باصفای این روستا از ایل بزرگ چهارلنگ بختیاری و طایفه بساک میوند و دو تیره غیاثوند ومیرزاوند میباشند.جمعیت تابستانه ۸۰۰نفر وجمعیت زمستانه۵۰۰نفر هست ، شغل مردم مهمانواز  این روستا کشاورزی ، دامداری است . در زمستان ۱۳۹۷عملیات گازرسانی این روستا به پایان رسید ومردم شریف ان از نعمت گرمای گاز برخوردار شدند.
از مکانهای گردشگری این روستا میتوان به کوه تمندر اشاره کرد که نماد استقامت ایل میباشد و در فصل بهار لاله های واژگون به زیبایی این کوه هرچه بیشترمیافزاید .
روستاهای هم مرز این روستا گلوند دهن و خواجه کیورز امیراباد و کیورز علیا میباشد فاصله این روستا تا مرکز شهرستان ۳۴کیلو متر میباشد .اینجانب مسعود غیاثی دهیار روستای کیورز سفلی از تمام هموطنان عزیز دعوت میکنم حتما در فصل بهار به روستای ما تشریف بیاورید .

در رابطه با عید نوروز و ائین ورسوم بختیاری میتوان گفت که اهالی کیورز در شب عید رسمی است به عنوان شال اندازی که در شب عید انجام میشود بدین صورت که جوانان در پشت بام فامیل واقوام روستا رفته وشال را از روی بام در جلوی پنجره یادرب سرازیر نموده وصاحب خانه پول یا شیرینی یا هرچیز خوراکی دیگر به ان بسته وشال انداز ان را بالا کشیده وبه پشت بام دیگری میرود بدون اینکه شناسایی شود ..ودر روز عید کلیه اهالی این روستا مردها جدا و زنها جدا باهم جمع شده به نوبت شروع به دید و بازید میکنند که اولین بازدید در از خانه ریش سفید و بزرگ روستا انجام میشود همچنین  ایل بختیاری عید نوروز را بسیار محترم ومقدس میداند .

🟢🟢🟢جهت مشاهده تصاویر بر روی آنها کلیک کنید :

نام دهیار : مسعود غیاثی

روستا : کیورز سفلی

استان : لرستان

شهرستان :  الیگودرز

بخشداری : بربرود غربی

دهستان : بربرود غربی

درجه دهیاری : ۲

 🟢نظرتان راجع به روستای کیورز سفلی را می توانید در قسمت دیدگاه با ما درمیان بگذارید .


  • 4 مرداد 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011