معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

گزارش ششمین نشست مدیران شرکت تعاونی توسعه روستایی کنگ کهن

17 آبان 1395

به نام خداوند جان و خرد
گزارش ششمین نشست مدیران شرکت تعاونی توسعه روستایی کنگ کهن

این نشست، شبانگاه چهارم آبان ماه ۱۳۹۵ در دفتر باشگاه کشاورزان جوان خراسان با حضور اکثریت اعضا تشکیل گردید.
در غیاب سرکار خانم دکتر بوذرجمهری، ریاست جلسه با جناب «غلامعالی زاده» – نایب رییس هیات مدیره- بود.

نشست ششم با نام خدا و گزارش آقامحسن طالحی از بازدید آدینه ی «ارگ دارکان» آغاز و دوستان، نقاط ضعف و قوت آن را بررسی و تحلیل و با ضعف و قوت های «کنگ» مقایسه فرمودند.

سپس آقاسیدمهدی سیدناصرالدینی پیرامون هنرها و صنایع دستی و تاثیر آن در گسترش گردشگری سخن راند و با هم-اندیشی دیگر دوستان، این گفتار به عنوان یک راهکار مهم در برنامه های شرکت، تصویب شد.
مهمترین تصمیم دوستان در این میدان، باززنده سازی هنرهای بومی «کنگ» بویژه «تره بافی»، «ریسندگی»، «قالی بافی»، «نجاری» و نیز بهره گیری نیک از معدن ارزشمند خاک رس در کنگ و ایجاد صنعت «سفال» برای افزایش اشتغال در «کنگ» می باشد.

پس از آن، مهمان ارجمند نشست، جناب احمد غفوریان، از مشاوران شهرداری طرقبه و خبرنگار روزنامه قدس، راه های همکاری میان شرکت تعاونی و روزنامه قدس را بازگو و مورد استقبال اعضای هیات مدیره قرار گرفت.
همچنین ایشان، نمونه هایی از بومگردی در شهرهای طبس و گناباد را برای ما بازگو فرمودند که بسیار ارزنده بود.

سپس، مجتبا نبی زاده، برآورد هزینه های خرید و آماده سازی نخستین اقامتگاه بومگردی کنگ را به مدیران شرکت ارائه داد و دوستان تایید فرمودند که در یک برنامه زمان-بندی ۲ ماهه، این پروژه به بهره برداری برسد.
تصمیم بر این شد که پایان همین هفته، مدیران ارجمند شرکت برای خرید و قولنامه ی خانه ی مرود نظر اقدام کنند.

پس از گفتگوهای شرکت، میزبان ارجمند برنامه، جناب مهندس ناصر صاحبی، دبیر سمن(NGO) «روستازادگان سرزمین خورشید» و پایه گذار نباشگاه کشاورزان جوان» در کشور، بسیار چکیده اهداف و برنامه های این دو نهاد را برای مدیران شرکت تعاونی و مهمانان ارجمندمان بازگو فرمودند و همانجا، همه ی ما به عضویت این «سمن» درآمدیم.

در پایان، دیگر مهمان ارجمند شرکت تعاونی، سرکار خانم مهندس «فتحی» مدیریت ارجمند دفتر خدمات کشاورزی کنگ و پرچمدار «باشگاه کشاورزان جوان» در این روستا، چکیده ای پیرامون فعالیت های دفتر خود و کارهایی که تاکنون برای تشکیل باشگاه در کنگ شده گفتند و از استقبال دهیاری و شورای کنگ از این طرح ابراز خوشنودی کرده و فرمودند که دنباله ی کارها – به علت مشغله ی دهیاری برای آمار و سرشماری – به آینده ی نزدیک موکول شده است.
در این نشست، مدیران شرکت تعاونی، آمادگی خود را برای همه گونه همکاری با این دفتر و نیز عضویت در باشگاه کشاورزان جوان کنگ اعلام و از هدف تولید میوه های ارگانیک، به عنوان یک جاذبه ی گردشگری و یک افتخار برای کشاورزی کنگ، استقبال کردند.
قرار شد که زمینه های عملی این همکاری در نشست های آینده، بررسی و عملیاتی گردد.

در پایان، این نشست یک و نیم ساعته، با صلوات بر محمد و آل محمد پایان پذیرفت.
پس از بیرون آمدن از دفتر جناب مهندس صاحبی، تازه یادمان آمد که ای کاش، ما نیز چون برخی بزرگواران، اولویتی هم برای عکاسی های فراوان می داشتیم

🌿🌿🌿 پاینده بادا «کنگ» و مردمان بزرگوار «کنگ»

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌹🌹🌹با ما همراه باشید در:
گروه «گسترش گردشگری کنگ کهن»
(ویژه ی پوشش اخبار گردشگری کنگ
و شرکت تعاونی توسعه روستایی کنگ کهن):
https://telegram.me/joinchat

  • 17 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011