معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

معیشت روستا‌ها با گسترش اشتغال متحول می‌شود

17 مرداد 1396
اشتغال روستایی

فرماندار شبستر گفت: با پیگیری‌های فرمانداری و شناور بودن تسهیلات ارزان اشتغال روستایی، هیچ درخواستی در رابطه با اشتغال روستایی بی پاسخ نخواهد ماند و معیشت روستا‌ها با گسترش اشتغال متحول می‌شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شبستر، منصور طالب پور عصر امروز در نشست کارگروه توسعه روستایی این شهرستان از اختصاص سبد تسهیلاتی مختلف برای اشتغال روستایی خبر داد.

وی اظهار کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید از اشتغال روستاییان و پیگیری‌های فرمانداری و همکاری و تعامل بانک‌ها و دستگاه های ذی‌ربط و شناور بودن تسهیلات ارزان اشتغال روستایی، هیچ درخواستی در رابطه با اشتغال روستایی بی پاسخ نخواهد ماند.

فرماندار شبستر افزود: باید پتانسیل‌های موجود در روستاها و فراگیر کردن زمینه فعالیت روستایی و تنوع بسته‌های حمایتی و حجم بالای تسهیلات اشتغال را هرچه بیشتر معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغال روستایی عنوان کرد: باید سعی کنیم از توان اهالی روستا در سایر بخش‌ها از جمله شورا، بسیج سازندگی و غیره استفاده کنیم و نقش دولت ترویج موضوع اشتغال روستایی است.

طالب پور ادامه داد: با مشاهده مزیت و امتیاز موجود در این حوزه، اهالی روستاها به صورت خودجوش در این خصوص اقدام خواهند کرد و معیشت روستاها با گسترش اشتغال روستایی متحول خواهد شد.

رئیس کارگروه توسعه روستایی شهرستان شبستر با تاکید بر اهمیت اشتغال روستاها و پرداخت تسهیلات از کانال‌های مختلف ابراز کرد: مسئولان ذی‌ربط در تشویق و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به جوانان جویای کار در جهت راه اندازی واحدهای بسته بندی خشکبار در شهر تسوج اهتمام داشته باشند.

فرماندار شبستر عنوان کرد: هر روستایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایی خاصی دارد که باید با برنامه ریزی و حمایت بیشترین بهره وری از آن حاصل شده و از این امکانات در راستای آبادی و توسعه بیشترین استفاده را کرد.

طالب‌پور در بخش دیگر سخنان خود از دهیاران درخواست کرد: با فرهنگ سازی زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از روش‌های نوین در کشاورزی بیان کرد: سیاست دولت خصوصاً در حوزه دریاچه ارومیه استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی است که باعث صرفه جویی در مصرف و بالا رفتن راندمان و باقی ماندن آب در سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد: هنوز این باور در کشاورزان ما حاصل نشده که نباید از باقی مانده آب صرفه جویی شده در چرخه آبیاری قطره‌ای، جهت توسعه کشت به روش آبیاری سنتی استفاده کرد.

  • 17 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011