معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

توسعه سرمایه گذاری و اشتغال روستایی در استان مرکزی مدنظر است

19 مرداد 1396
توسعه سرمایه گذاری و اشتغال روستایی در استان مرکزی مدنظر است

اراک- استاندار مرکزی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، هم اکنون توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال روستایی در استان مرکزی مدنظر قرار گرفته است.

 

 


به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی در کشور شناخته می شود و تعداد جلسات برگزار شده اقتصاد مقاومتی در این استان هم قابل توجه است اما هنوز مشکلات زیادی در حوزه صنعت و تولید در استان مرکزی وجود دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: گام های زیادی در این زمینه برداشته شده که باعث شده امروز استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری در کشور را داشته باشد و هیچ نرخ بالا یا پایینی بی علت و تصادفی نیست.

زمانی قمی بیان داشت: صادرات و واردات استان مرکزی در سال قبل و در ۴ ماهه امسال تفاوت زیادی با متوسط کشور داشت زیرا تراز تجاری استان مرکزی در سال گذشته ۴۸۰ میلیون دلار مثبت بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷۳۰ میلیون دلار صادرات و ۲۹۱ میلیون دلار واردات داشته ایم و امسال هم با همین نسبت و با شتاب بیشتری تراز واردات و صادرات استان مرکزی مثبت است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در مطالعه موردی نرخ بیکاری های شهرستان ها ممکن است در بعضی مناطق بالا باشد و همچنین در بین تحصیل کردگان به نسبت این نرخ بالاست که باید به این زمینه ها عنایت و توجه بیشتری شود.

زمانی قمی گفت: از واحدهای کم مشکل و بی مشکل باید حفاظت و صیانت کرد و واحدهای مشکل دار را باید در قالب طرح رونق تولید به این چرخه باز گرداند و در همین راستا سال گذشته حدود هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال به ۱۰۶۰ واحد کوچک و متوسط وام و تسهیلات داده شد که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه روستاها نیز حدود ۴۰۰ روستا شناسایی شده است که در هر کدام از آن ها یک حرفه قابل پرورش دارد که به وسیله آن می توان اشتغال بالایی را ایجاد کرد اما از مشکلات روستاییان این است که اکثر آیین نامه ها برای شهرنشینان بوده و ممکن است مشکلاتی را برای روستاییان به وجود آورد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: شناسایی و رفع این ضعف ها با پرداختن به اشتغال خرد و کوچک کمک شایانی به روستاها و روستاییان و نگه داشت جمعیت در این مناطق می کند چرا که این روش در بسیاری از کشورها آزموده شده است.

زمانی قمی تشریح کرد: البته کار سرمایه گذاری های جدید نباید فراموش شود و در همین راستا قراردادهای خارجی مثل قرداد ۸۰۰ میلیون دلاری رنو فرانسه و سیکل ترکیبی در ساوه بسته شده و جذب این درآمد و سرمایه ها اقدام مثبتی است.

وی ادامه داد: در کشور پنج نیروگاه احداث خواهد شد که بزرگترین آن در استان مرکزی و شهرستان ساوه است که در حال پیگیری است و این نیروگاه سیکل ترکیبی ظرفیتی معادل ۱۲۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: دستگاه های خدماتی نیز مساعدت مناسبی با واحدهای تولیدی داشته اند تا مشکل عدم رونق به علت گرفتاری هایی از این دست به وجود نیاید.

زمانی قمی در مورد طرح شیوه ذخیره سازی سیلاب های پراکنده برای استفاده در بخش کشاورزی گفت: منابع آبی به شدت رو به کاهش است و هر روز به این مصرف افزوده می شود بنابراین باید به راه های در دسترس فکر شود و راه چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود.

وی خاطرنشان ساخت: آب از زیرساخت های توسعه اقتصادی و تولیدی استان مرکزی محسوب می شود باید به راهکارهای صرفه جویی و ذخیره آب در این استان توجه ویژه شود و طرح های انتقال آب باید با اعتبارات اختصاص داده شده به دقت پیگیری و اجرا شود.

  • 19 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011