معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اجرا طرح ملی رستا در ۴۰۰ روستای کشور

22 اسفند 1397
اجرا طرح ملی رستا در ۴۰۰ روستای کشور

 سید فرهاد قادریان، معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی امروز در نشست خبری طرح ملی رستا (رونق، ساماندهی، تعالی و اشتغال روستایی) گفت: این طرح در سال اول دوره آزمایشی خود در تمام استانها ۱۱۰ دهستان و ۴۰۰ روستا اجرا شده است.
وی با یادآوری اینکه این طرح از نیمه دوم سال ۹۶ طراحی شده است، گفت: نیمه دوم سال ۹۶ بیشتر مراحل مقدمات طرح و شناسایی سازمان های همکار صورت گرفته در سال ۹۷ در واقع استارت کار زده شد و قرار بود در فرآیند سه ساله الگو سازی و مدل سازی منطقه ای فراهم شود.
وی گفت: در سال اول اجرای این طرح در جریان ۲۱۰۰ اقدام توانمندساز ۷۰۰ شبکه شکل گرفت و درباره ۴۰۰ روستا مطالعه انجام شده است که بر مبنای اطلاعات سامانه رصا که سامانه رصد، نظارت و پایش آنلاین اجرای این طرح ها است، تا کنون ۱۱۶۰ شغل سرشماری شده است.
به گفته وی در نتیجه اجرای این طرح همچنین سطح درآمد ۳۲۸۰ روستایی نیز به طور سالانه ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
مدیر طرح رستا دو هدف اصلی اجرای این طرح را اشتغال زایی، تقویت اشتغال مرتبط با مزیت های هر روستا و همچنین توانمندسازی افراد و بالا رفتن سطح درآمد روستاییان برشمرد.
وی در تشریح دلایل شکل گیری این طرح گفت: روستا به عنوان پایه مقاومت اقتصادی یک کشور، بنیان اصلی امنیت غذایی و استقلال کشور اوضاع خوبی نداشت و با توجه به اینکه سال قبل آمار تخلیه روزانه سه روستا در کشور را داشتیم و با پیش بینی اینکه در سال ۹۷ با تکانه های اقتصادی این آمار بیشتر شود، ضرورت توجه به روستا را بیشتر نشان می داد.

منبع: خبرگزاری فارس

  • 22 اسفند 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011