معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۶۹۶ طرح عمرانی توسط دهیاری های کردستان اجرا شدند

29 اردیبهشت 1398
696 طرح عمراني توسط دهياري هاي کردستان اجرا شدند

کورش مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : این  طرح عمرانی در دو نوبت شامل ۲۶۵ طرح با ۲۱۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در هفته دولت و ۴۳۱ طرح با ۱۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در دهه فجر به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: اعتبارات این طرح  از منابع مختلفی همچون مالیات بر ارزش افزوده ، جرایم رانندگی و اعتبارات استانی تامین و در اختیار دهیاری ها قرار داده شد.
این طرح ها از از محل منابع دهیاری ها و همیاری روستاهای استان اجرا شده و شامل طرح های زیرساختی مانند بهسازی معابر، هدایت فاضلاب از داخل روستا، احداث پل، اجرای طرح های هادی روستایی ، ساخت ساختمان های دهیاری و سنگ چینی معابر روستایی است.

۷۰۰ طرح جدید در دهیاری ها تعریف می شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان افزود: با توجه به برنامه ریزی های مختلف سعی می شود ۷۰۰ طرح جدید با ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در این استان برای ارایه خدمات بیشتر به مردم در روستاها تعریف شود.
هم اکنون دهیاری در یک هزار و ۲۱۵ مورد از یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه استان کردستان فعال است.
از یک هزار و ۲۱۵ روستای دارای دهیاری، ۳۹ روستا بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند و دهیاران آنها به صورت تمام وقت مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است که ۴۷۷ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.
روستاهای استان کردستان دارای ۱۳۴ هزار خانوار است و ترکیب ۴۷۷ هزار نفری جمعیت آن شامل ۲۴۰ هزار نفر مرد و ۲۳۰ هزار نفر زن است و متوسط رشد سالانه جمعیت آن در مقایسه سرشماری های سال ۹۰ و ۹۵ منفی یک دهم است.

 

منبع : ایرنا

  • 29 اردیبهشت 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011