معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

معرفی روستای سراوان شهرستان رشت

7 آبان 1395

سراوان، روستایی است از توابع بخش سنگر شهرستان رشت در استان گیلان.روستای سراوان از شرق با روستای قاضیان،از شمال با روستای دهبنه ، از غرب با روستای جکلبندان و از جنوب با امامزاده هاشم هم مرز است. این روستا در ۱۵ کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است.

مختصات جغرافیایی ۴۹ درجه و ۳۹ دقیقه طول شرقی و ۳۷ درجه و ۴ دقیقه عرض شمالی، در ۱۳ کیلومتری جنوب غربی سنگر و ۳۵ کیلومتری رشت قرار گرفته است.

روستای سراوان ، از سطح دریا ۷۰ متر ارتفاع دارد و در اراضی حد فاصل کوه و جلگه واقع گردیده .بنا به نوع استقرار و نزدیکی به سفیدرود، آب و هوای این روستا معتدل و مرطوب است و میانگین بارندگی سالانه آن ۱۳۰۰ میلی‏متر می‏باشد.

رودخانه گیله رود که از غرب آبادی سرچشمه می‏گیرد، پس از عبور از قسمت شرقی آن، به سفیدرود می‏پیوندد.

این روستا یکی از روستاهای تاریخی و کهن استان گیلان است. . کاروانسرای سراوان (لات) که معروف به کاروانسرای شاه عباسی است ، در قسمت جنوبی روستا واقع گردیده و قدمت آن به بیش از پانصد سال می رسد

جمعیت سراوان ۸۵۴۴ نفر است. شغل بیشتر اهالی کشاورزی و کشت برنج می باشد. افراد این قسمت از لحاظ نژادشناسی به سکاها منسوب بوده و سالها قبل در پی مهاجرت های گسترده در ایران از سیستان به این منطقه مهاجرت کرده اند. و به تدریج زبان مردم این منطقه یعنی گیلکی را به خود گرفته اند.

از جاذبه های توریستی این روستا ، پارک جنگلی سراوان است.از دیگر جاذبه های روستا ،موزه میراث روستایی و گردشگری گیلان با جاذبه های فرهنگی و بومی گیلان می باشد که سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی است. انبار سیلوی گندم با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن از بزرگترین سیلوهای ایران می باشد.

دهیاری روستا :

روستای سراوان از سال ۱۳۷۱ تا سال ۱۳۸۱ دارای دهداری بوده و دهیاری از سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است. از سال ۱۳۸۸ آقای مجید صالحی  به عنوان دهیار سراوان مشغول هستند.

 

  • 7 آبان 1395
  • |
  • دیدگاه
  • |
  1. محمد رضا گفت:

    با سلام لطفا برای سند گرفتن ملک ها راهی را باز کنید تا این مسئله هر چه زودتر سرو سامان بگیرد وکاری کنید مردم بتوانند سند ملک خود را راحت بگیرند ومراحل سخت رو پشت سر نگذارند

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011