معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۵۰۰هزار روستایی امروز آب‎دار شدند.

3 مرداد 1396

 امروز در سفر معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر نیرو به استان کرمانشاه، به صورت ویدئو کنفرانس و به طور همزمان طرح های آبرسانی به ۸۰۰ روستای کشور به بهره برداری می رسد.

 

این ۸۰۰ روستا که جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر دارند، تا امروز به وسیله تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شدند؛ اما از امروز با حذف آبرسانی تانکری، می توانند از آب شرب لوله کشی شده به صورت پایدار و با کیفیت برخوردار باشند.

این ۸۰۰ روستا در ۴ استان کرمانشاه، لرستان، فارس و مازندران قرار دارد و طرح هایی است که با بودجه سال ۹۵ تکمیل شده است.

طبق آمار رسمی مجموعه وزارت نیرو، از ابتدای سال ۹۵ تا پایان خرداد ۹۶ تعداد قریب به ۳ هزار و ۴۰۰ روستا با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر، تحت پوشش پروژه های مجتمع های آبرسانی روستایی و تأسیسات تک روستایی قرار گرفته اند.

با اینکار، تعداد کل مشترکین آب بخش روستایی کشور به حدود ۵.۵ میلیون فقره و حداکثر ظرفیت منابع آبی این بخش به حدود ۲.۵ میلیارد مترمکعب در سال رسید و موجب رسیدن ضریب بهره مندی جمعیت روستایی تحت پوشش تاسیسات آب به ۸۱ درصد شد.

از تعداد حدودی ۳ هزار و ۴۰۰ روستایی که از ابتدای سال ۹۵ تا پایان خرداد ۹۶ آبرسانی شده اند، آبرسانی به ۵۰۰ روستا در بهار ۹۶ تکمیل شد و کار ابرسانی به ۸۰۰ روستای دیگر ادامه یافت، تا اینکه امروز تکمیل این طرح ها به طور رسمی اعلام شد.به گزارش ایمنا ،ابوافضل رضوی در حاشیه بازدید از طرح های تولیدی و اقتصادی در روستاهای موغار اردستان و امیران زواره در گفت و گو با خبرنگاران به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان با کارمزد تک رقمی اشاره کرد و افزود: سقف اعتبار برای هر طرح مشارکتی ۴ نفره در روستاها ۲۰ میلیارد ریال و سهم استان اصفهان در این زمینه ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.
وی با بیان این که بحث آب شرب روستاها یکی از مسائل مهمی است که به صورت جدی در پی حل آن هستیم تصریح کرد: مجلس مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت آب رسانی به روستاها مصوب کرده است.
وی با اشاره به این که ایجاد ناحیه های صنعتی در دهستان های کشور به صورت قطعی در سال جاری در دستور کار قرار دارد خاطر نشان کرد: در هر دهستان کشور یک ناحیه صنعتی ایجاد خواهد شد تا اشتغالزایی را شاهد باشیم.

 

  • 3 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011