معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی

15 بهمن 1397
وضعیت روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی

علیرضا رضوی، سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی‌  , ظهر ۱۰  بهمن‌ماه‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، ۱۱۲ روستا در استان اذربایجان غربی با ۱۶۱۷ خانوار یعنی ۵,۴ درصد از تأسیسات آبرسانی برخوردار بودند، همچنین افزود :  پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی این چهل سال، روستاها به ۲۳۷۶ روستا با ۳۵ هزار خانوار ارتقا یافته‌اند.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز این شاخص از ۵,۴ به ۹۸ درصد ارتقا یافته است که نشان از توجه دولت و نظام در راستای خدمت‌رسانی به روستاها دارد.
رضوی افزود: در حال حاضر ۲۸۳۸ روستای دارای سکنه با ۱ میلیون و ۱۴۶ نفر جمعیت در استان وجود دارد و به مناسبت چهل سالگی انقلاب، در ایام‌الله دهه فجر، ۴۰ روستا با ۱۲ هزار خانوار در ۱۳ شهرستان با هزینه ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از آب سالم بهره‌مند خواهند شد.
وی از کلنگ‌زنی آغاز پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی به تعداد ۶ پروژه در قالب ۴۱۵ روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی، سیزدهمین استان بزرگ کشور بوده و ۳۵ درصد جمعیت استان نیز در مناطق روستایی سکونت دارند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب روستاهای بالای ۲۰ خانوار، بر عهده این شرکت است، تصریح کرد: از تعداد ۲۹۳۸ روستای استان، ۲۸۰۹ روستا شامل این طرح بوده و ۶۴۹ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار هستند.
وی با اشاره به اینکه از شروع سال ۹۲ تاکنون افزایش ۳,۲ درصدی اعتبارات مصوب مشهود بوده است، یادآور شد: این رشد نشان می‌دهد که دولت همواره توجه ویژه‌ای به خدمات بهداشتی، رفاهی و امکاناتی در روستاها دارد.
رضوی با اشاره به اینکه از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۹۷ حلقه چاه حفر شده است، ادامه داد: ۲۱۵ دهنه چشمه توسعه و بازسازی پیدا کرده و ۱۵ هزار و ۱۳۰ متر مکعب مخزن نیز ایجاد شده و ۴۹ هزار و ۷۲۹ فقره مشترک نیز افزوده شده است.
وی با اشاره به افتتاح‌های ایام‌الله دهه فجر نیز گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۴۲۸ روستا از آغاز دولت تدبیر و امید تا پایان دهه فجر سال ۹۷ افتتاح شده و یا خواهد شد که با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان خواهد بود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۵ پروژه کلنگ‌زنی آبرسانی نیز به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب افتتاح خواهد شد که زره‌شوران تکاب، روستای گیران مهاباد، خط آنتنی بوکان جهت تامین آب روستاهای این شهرستان و قره‌قویون شوط شامل این طرح‌ها هستند. 

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی

  • 15 بهمن 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011