معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

گازرسانی ۷۰۰ روستا تا پایان سال در خوزستان

13 دی 1397

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: از بین ۲۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خوزستان، ۱۷۶۳ روستا گازرسانی شده و ۷۰۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال گاز رسانی می‌شود.

عبداله ابول‌پور مدیرعامل شرکت گاز خوزستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از بین ۲۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خوزستان، ۱۷۶۳ روستا گازرسانی شده و ۷۰۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال گاز رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان با مصرف ۱۸ میلیارد مترمکعب، دومین استان پرمصرف کشور است، عنوان کرد: حدود ۹۸ درصد خانوارها در بخش شهری و ۷۹ درصد خانوارها در روستاهای بالای ۲۰ خانوار خوزستان گازرسانی شده‌اند.

ابول پور با بیان اینکه نزدیک ۹۵ درصد به مصارف صنعتی و ۵ درصد به مصارف خانگی مربوط است، بیان کرد: استراتژی کشور جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های فسیلی دیگر است و تلاش داریم از گازهای کم فشار فلرها نیز استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به اینکه سوسنگرد از خط قدیمی با قابلیت فشارپذیری کم، گازرسانی می‌شود، گفت: تا پایان سال یک خط پایداری جایگزین خط قدیمی می‌شود تا مشکل قطعی گاز در سوسنگرد پایان یابد.

وی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن تعداد نیروی انسانی، هزینه انشعاب گاز در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است، عنوان کرد: شرکت گاز خوزستان حدود هزار میلیارد تومان طلب وصول نشده دارد که از این بین ۹۸۰ میلیارد تومان سهم صنایع و ۷۰ میلیارد تومان سهم مشترکان خانگی است؛ واقعیت آن است که چرخه گازرسانی بدون وصول مطالبات نمی‌چرخد.

ابول‌پور با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه ایمنی در مصرف گاز، بیان کرد: سالانه حدود ۶۰ حادثه انفجار گاز در خوزستان رخ می‌دهد و در سال جاری نیز تا کنون ۵۲ حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۵۳ پروژه گازرسانی در دست اجرا است، افزود: درسال جاری ۱۲۴ کیلومتر در بخش شهری و ۳۵۴ کیلومتر در بخش روستایی، پروژه شبکه‌گذاری انجام شده است.

منبع:فارس-اهواز

  • 13 دی 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011