معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۳۹ هزار روستا در کشور بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند

21 مهر 1396
39هزار روستا در کشور بالای 20 خانوار جمعیت دارند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور اعلام کرد : ۳۹هزار روستا در کشور بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که امسال همه این روستاها دارای طرح هادی روستایی شده اند.

محمدرضا شاملو از روستاهای شهرستان داراب فارس بازدید کرد. در ادامه این بازدید در نشستی در فرمانداری شهرستان داراب اظهار داشت: تهیه طرح هادی به منزله آغاز عملیات اجرایی طرح هادی است و نوید بخش برنامه ریزی توسعه برای یک دوره ۱۰ ساله در روستاها است. با اجرای طرح هادی چهره روستاها متحول می شود و امیدهای برای رفع محرومیت و افزایش رضایتمندی مردم بیشتر می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار روستای کشور امسال در برنامه بازنگری طرح های هادی قرار دارند گفت: بازنگری طرح های هادی برای در نظر گرفتن قابلیت های توسعه روستایی است ممکن است طرح هادی یک روستا پس از ۱۰ سال بازنگری شود اما ممکن است در مناطقی که این قابلیت ها بیشتر وجود دارد موعد بازنگری طرح بیشتر باشد.
شاملو درباره اجرای طرح های هادی در کشور هم گفت: در زمینه اجرا هم حدود ۴۲ درصد طرح‌ها انجام و در برنامه ششم توسعه نیز مجلس شورای اسلامی تصمیمات خوبی در رابطه با اجرای طرح‌های هادی روستایی و بهبود وضعیت مسکن روستاییان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰ روستا در کشور وجود دارد که دارای بافت با ارزش است گفت : طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش این روستاها از برنامه سوم توسعه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته و تاکنون برای ۸۶ روستا، طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش تهیه و در ۶۴ روستا عملیات اجرایی انجام شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و سبب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده و خوشبختانه در روستاهایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیای بافت باارزش مطرح شده، شاهد احیای معماری بومی هستیم و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می‌شود و سبب تثبیت بناهای باارزش در روستاهای هدف گردشگری شده است.

وی ادامه داد: در مورد روستاهای دارای بافت با ارزش، حوزه استانی برای ما مطرح نیست و هر منطقه‌ای که بافت واجد ارزش و معماری بومی چشمگیری داشته باشد، حتما در دستور کار قرار می‌گیرد و ماده ۱۱۴ قانون برنامه ششم توسعه نیز که در صحن علنی مجلس هم مطرح شد، مقرر شده است تا ۳۰۰ روستای بافت با ارزش و هدف گردشگری در طی برنامه ششم عملیاتی شود که می‌تواند تحول خوبی در این بخش ایجاد کند.

شاملو ادامه اد:‌در یک و نیم سال گذشته آسفالت ریزی معابر روستایی به طول ۳ هزار و ۳۲۰ کیلومتر در بیش از سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور انجام شده و بر اساس برنامه در بیش از ۲ هزار روستا نیز طرح هادی بازنگری خواهد شد و برای دو هزار و ۵۰۰ روستا عملیات بهسازی محیط روستا در برنامه کاری سالجاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش بینی شده است.
اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی برای رفع نیازهای فوری و ضروری و اتمام طرح های توسعه در این ۲ شهرستان و تامین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات قیر یارانه ای برای اجرای سایر طرح ها و توسعه معابر روستایی از جمله مصوبات این نشست بود.

  • 21 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011