معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

گفت و گو با بخشدار مرکزی تهران

1 مهر 1396
بخشدار مرکزی تهران

بخشدار مرکزی تهران روز چهارشنبه گفت: این بخشداری بدنبال توسعه پایدار روستایی با تمرکز بر گردشگری تندرستی و پیاده سازی طرح “اقامتگاه بوم گردی” هستیم که با یاری خدا و همکاری دستگاه های مسوول این مهم به انجام خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران، “حسین سروری یادآور شد : این مهم با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان تهران، اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل حریم شهرداری و شورای روستا ها و دهیاری های بخش مرکزی تهران محقق خواهد شد.
بخشدار مرکزی تهران در توضیح امور اجرایی مربوط به جشنواره ملی بومی، محلی و طبیعت گردی “آی گل” که امروز (چهارشنبه ) در روستای “همه سین” برگزار می گردد، گفت: جشنواره های فرهنگی و هنری رویکردی چندگانه در حوزه های فرهنگی گردشگری و توسعه کسب و کار و اشتغالزایی دارند که مهم ترین آن ها نمایش توانمندی های بخش مرکزی، دستاوردها و توسعه عمرانی و اجتماعی روستایی و معرفی مزیت های بکر گردشگری و طبیعت گردی مناطق روستایی “همه سین” و “هاجر آباد” می باشد.
سروری تصریح کرد: در این جشنواره سعی شده علاوه بر احیا سنن و آیین های محلی بر رونق اقتصادی بخش روستایی و عشایری تاکید ویژه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این جشنواره اقوام مختلفی از سراسر کشور از جمله کرد ها با فرهنگ غرب کشور، لرها و بختیاری های غیور زاگرس نشین و عشایر استان تهران، ترکمن های حوزه ترکمن صحرا و استان گلستان و کرمانج های استان خراسان، ترک های مهاجر استان تهران و دیگر اقوام محلی و عشایر حاشیه با لباس های محلی و چادر های اسکان خویش حضور دارند و به اجرای برنامه های شاد و مفرح در طول مدت برگزاری جشنواره می پردازند.

سروری اضافه کرد : این جشنواره ملی روستایی و عشایری با حضور مهندس سید “حسین هاشمی” استاندار تهران، مهندس عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران، دکتر سید “ابولفضل رضوی” معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، “حسن کریمی” معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و دیگر مسوولان دولتی استان تهران طی سه روز از ۲۲ الی ۲۴ شهریور از ساعت ۱۰ الی ۱۹ در روستای همه سین بخش مرکزی تهران واقع در انتهای ورودی شرقی پارک ملی سرخه حصار در اتوبان شهید یاسینی تهران برگزار می گردد.

سروری بخشدار مرکزی تهران در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری تهران در معرفی بیشتر روستاهای بخش مرکزی تهران گفت: بخش مرکزی تهران با ۷ میلیون نفر جمعیت ساکن شهری و روستایی و برخورداری از روستاهایی با قدمت تاریخی چند صد ساله و فرهنگ ها و آیین های بومی و محلی غنی بعنوان مهمترین بخش کشور تلقی می شود.
وی ادامه داد: روستاهای بخش مرکزی با ظرفیت تولیدات دامی، کشاورزی، صنایع دستی و مزیت کم نظیر گردشگری همچون نگینی ارزشمند مرکز و شرق تهران را در بر گرفته اند.
بخش مرکزی تهران افزود: در نتیجه برخی نارسایی ها در گذشته برخی از ساکنان مناطق روستایی در شهر تهران ساکن شده بودند که با برنامه های دقیق مهاجرت معکوس زمینه حضور مجدد آنها در روستا فراهم شده است که آمارهای ارائه شده تایید کننده این مهم هستند.
سروری گفت: روستاهای ده ترکمن ( همه سین) و هاجر آباد سرخه حصار ،تلو بالا تلو پایین چمن آب، یان چشمه از جمله مهم ترین روستاهای بخش مرکزی با قدمتی ۴۰۰ ساله منطقه ای بکر و طبیعی در فاصله ۵ الی ۷ کیلومتری تهران همجوار پارک ملی سرخه حصار و حاشیه پارک های ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود می باشد.
بخشدار مرکزی تهران در ادامه با معرفی ظرفیت های بخش مرکزی گفت: آب و هوای مطبوع و پاک بدون آلودگی های معمول روستاهای بخش مرکزی را بعنوان شش تنفسی شهر تهران مطرح نموده است که منطقه سبز کمربند شرق تهران تاثیر بسزایی در تامین هوای پاک این منطقه دارد.

 

  • 1 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011