معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بخشدار امیرکلا

5 مهر 1396
امیرکلا

امیرکلا از توابع شهرستان بابل علیرغم قدمت طولانی که دارد اما از محرومیت های زیادی رنج می برد.

متاسفانه در سالهای اخیر آنگونه که شایسته این شهر مهم مازندران بوده است از طرف مسئولان استان به آن توجه نشد.

یکی از معضلات بزرگ شهر امیرکلا عدم بهره مندی از بخشداری مستقل است که سبب شده از بودجه و امکانات مناسب محروم باشد.

مشکلات زیر ساختی و عمرانی در امیرکلا کاملا مشهود است و همین امر موجب شده تا مردم و مسئولان این شهر به کرات تقاضای تاسیس بخشداری از نمایندگان و مسئولان شهرستانی را داشته باشند.

اما همواره این تقاضای به حق شهروندان امیرکلایی نادیده گرفته شده است و یا اینکه عزم کافی برای برطرف کردن مشکلاتشان وجود نداشته است.

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به مسئولان کشوری خواستار تسریع در تخصیص بخشداری به شهر امیر کلا و توابع آن شده است که طی سالها دوندگی هنوز محقق نگشته و باعث خسارت های مادی و عمرانی زیادی به مردم این شهر و حومه آن شده است.

یکی از شهروندان امیرکلا طی نامه ای که در همین ارتباط در اختیار وارش نیوز قرار داده است با برشمردن محرومیت های شهر امیرکلا از اینکه مسئولان استان و شهرستان بابل پی گیر سر و سامان بخشیدن به مشکلات این شهر نیستند به شدت انتقاد کرده و خواستار مطرح شدن این مشکلات از رسانه های استان شده است.

باید توجه داشت که در صورت تاسیس بخشداری امیر کلا قطعا تراز عمرانی و سرانه بودجه شهرستان بابل بهبود یافته و سطح رضایتمندی شهروندان ارتقاء خواهد یافت.

بافت شهری و تراکم جمعیتی امیرکلا به گونه ای است که تمام استعدادهای لازم برای تبدیل شدن به بخشداری را دارد و مسئولان شهرستان بابل هم با علم به این مسئله رایزنی های لازم را برای تحقق خواست مردم انجام داده اند اما به نظر می رسد که عزم کافی برای به ثمر رساندن آن وجود نداشته است که امید است با تحولاتی که در چند وقت گذشته ایجاد شده و پی گیری های نمایندگان شهرستان به ویژه نیازآذری که بارها در این مورد صحبت کرده است اینبار شاهد ابلاغیه وزارت کشور برای تاسیس بخشداری امیرکلا باشیم.

بر خلاف دولت قبل که بخش سازی ها به سرعت انجام می شد در این دولت روند قبلی تعدیل شده است .

هرچند نظارت در اجرای این امر لازم است اما سختگیری بیش از اندازه هم باعث نارضایتی و محرومیت مردم از امکانات عمرانی خواهد شد.

 

  • 5 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011