معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

هر ۲ هزار نفر روستایی ار مراکز پزشکی استان سمنان یک پزشک خدمات می دهد

18 مهر 1396
حضور پزشکان در روستاها

متوسط آمارکشوری مراکز پزشکی در مناطق روستایی به ازای جمعیت سه هزار نفر یک پزشک است و استان سمنان به نسبت آمار ملی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

علیرضا اعرابی اظهارداشت : ۵۵۰ بیمار خاص هموفیلی، تالاسمی، ام. اس، دیابت، دیالیزی و پیوند کلیه در استان سمنان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ماهیانه چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه درمانی این بیماران است.
وی خاطرنشان کرد : ۱۶۵ بیمار دیالیزی و ۱۷۰ بیمار ام. اس به ترتیب بیشترین بیماری های خاص زیر پوشش بیمه سلامت استان سمنان هستند که عمده خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت می کنند.
اعرابی با بیان این که ماهیانه ۷۵ میلیارد ریال در استان برای بیمه شدگان بیمه سلامت به موسسه ها و مراکز پزشکی و درمانی پرداخت می شود، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به سلامت مردم، پوشش تعداد اقلام دارویی ویژه روستاییان و عشایر در طرح تحول سلامت، از ۲۷۰ به ۴۳۰ قلم افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان این که بزرگترین چالش در بخش بیمه سلامت تامین منابع است، تصریح کرد : به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات به بیمارستان ها از طرف سازمان‌های بیمه گر، راهبردی در حوزه بیمه سلامت با فروش اوراق قرضه برای پرداخت بخشی از مطالبات در نظر گرفته و اجرایی شد.
وی اضافه کرد : مدیریت بهینه هزینه های خدمات درمانی، اصلاح فرآیندها، آشنایی مردم از حقوق خود در حوزه درمان، مدیریت بهتر و ارتقای سطح سلامت از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت بود.
۳۷ درصد جمعیت بیمه شده استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
استان سمنان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

پزشک

منبع: خبرگزاری ایرنا

www.irna.ir

  • 18 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011