معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آبرسانی آب شرب ۷۰ روستای قزوین در وضعیت بحرانی قرار دارد

22 مهر 1396
بحران آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت: ۱۵۰ روستای استان قزوین از مشکل کم‌آبی رنج می‌برند که این نیازمند آبرسانی به ۷۰ روستا بحرانی است.

 خبرنگار تسنیم در قزوین درباره مشکلات آب روستایی استان قزوین اظهار داشت: بیش از ۸۲ درصد روستاهای استان قزوین تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند که ۶۰۲ روستای بالای ۲۰ خانوار را شامل می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۱۳ هزار مشترک در قالب ۴۹۶ روستا از خدمات شرکت آبفای روستایی استان قزوین استفاده می‌کنند که حدود ۹۰ درصد جامعه روستایی استان قزوین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین با ابراز نگرانی از کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی تصریح کرد: نیاز آبی ۶۰۳ روستای قزوین از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود که با انتقال آب سد طالقان و بهره‌برداری از سدهای در دست احداث استان این مشکل برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ روستای استان قزوین از مشکل کم آبی رنج می‌برند خاطرنشان کرد: این مشکل در ۷۰ روستا بحرانی است و آب آشامیدنی این روستاها توسط سرویس‌های سیار تأمین می‌شود.

علیزاده از پرداخت یارانه آب به روستائیان خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته ۷ هزار و ۳۱۵ سرویس آبرسانی سیار انجام شده است که با وجود هزینه بالای تأمین آب، تنها ۶۰ تومان به ازای هر متر مکعب آب از مردم دریافت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین تعداد پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت را ۱۹ پروژه و اعتبار آن را بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح و راه اندازی ۳۹ مجتمع آب در نظر گرفته شد که از این مقدار ۲۱ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

علیزاده افزود: با اجرای این ۳۹ مجتمع ۳۱۹ روستای ما به شبکه آبرسانی متصل خواهند شد که از این تعداد ۱۷ مجتمع سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین تصریح کرد: برای اجرای پروژه های باقیمانده نیازمند ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

پروژه آبرسانی

پروژه آبرسانی

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

www.tasnimnews.com

  • 22 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011