معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اعتبار ۹ میلیاردی برای صندوق‌های حمایتی زنان روستایی

26 مهر 1396
صندوق اعتباری خرد زنان روستایی

مشاور مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور در امور بانوان گفت: حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق‌های حمایتی زنان روستایی در نظر گرفته شده است.

ناهید کشاورز امروز در نشست خبری اجرای تفاهم‌نامه ملی با صندوق کارآفرینی امید و تشکیل صندوق حمایتی زنان روستایی در سالن اجتماعات فنی حرفه‌ای مشهد اظهار کرد: تاکنون ۶۰۰ صندوق‌های حمایتی زنان روستایی به کمک صندوق کارآفرینی امید در ۱۵ استان طی ۲ سال ۹۴ و ۹۵ به اجرا درآمده که با پرداخت نزدیک به ۹ میلیارد تومان به این صندوق می‌توانیم منابع مالی را به صورت آسان و سریع در اختیار زنان روستایی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در ابتدای امر اجرای این پروژه با مشکلات خاص خود روبه‌رو بود و دستگاه‌های اجرایی که به سراغ آن‌ها رفتیم، در سند اجرایی کردن این صندوق‌ها نبودند.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور در امور بانوان با بیان اینکه همچنین طی امسال ما شاهد آن هستیم که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد، دفتر امور زنان و بنیاد مستضعفان و… به دنبال راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد ویژه زنان روستایی بودند، عنوان کرد: این امر نشان دهنده آن است که صندوق کارآفرینی در جهت اهداف خود یعنی ارتقا و ایجاد کسب و کارهای خرد با رویکرد بازار محور گام برمی‌دارد.

کشاورز افزود: در حال حاضر بودجه مورد نیاز برای ۹۰۰ صندوق تهیه شده و علاوه بر آن برای ۶۰۰ صندوق دیگر نیز مسیر ما ادامه دارد. امروز صندوق‌ کارآفرینی امید در جهت ایجاد شبکه‌ ارتباطی برای ۶۰۰ صندوقی که طی دو سال گذشته تشکیل شده، تلاش می‌کند بتواند محصولات اعضای این صندوق‌ها را به شبکه‌های متصل، بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی معرفی کند.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در امور بانوان تاکید کرد: همچنین هم‌پایی و همکاری صندوق با جهادکشاورزی ادامه دارد و می‌تواند بیانگر هم‌افزایی بین دستگاه‌ها را نشان دهد.

علی آبیلی، مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی، در ادامه این نشست گفت: سال گذشته در خراسان رضوی توانستیم ۵۵ درصد از اعتبارات ابلاغی صندوق کارآفرینی امید استان را به بخش روستایی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید تنها متولی و حامی کسب‌وکارهای خرد و کوچک در کشور محسوب می‌شود، گفت: به لحاظ ماهیت، سوابق و وظیفه ذاتی که بر عهده صندوق است، پشتیبانی از افراد کارآفرین و خلاق در حوزه روستایی بر عهده این صندوق است.

آبیلی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌های شکل گرفته طی سال‌های گذشته اقدامات موثری در بخش‌های مختلف اقتصادی در استان‌های مختلف رقم خورده که منشا بسیاری از اتفاقات چشم‌گیر در حوزه اشتغال روستایی بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در بخش روستایی در صندوق کارآفرینی امید کمک به ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از طریق گره زدن منابع سرگردان روستایی با منابع صندوق‌های حمایتی زنان روستایی و هدفمند نمودن آن، شاهد رشد و توسعه اشتغال زنان روستایی باشیم.

آبیلی خاطرنشان کرد: لذا برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایجاد ۱۰۰ صندوق خرد محلی در خراسان رضوی تا پایان سال ۹۶ ایجاد می‌شود که موضوع آموزش سرعت بیشتری گرفته و همچنین در جهت کیفی‌سازی امور محوله در عرصه روستاهای هدف نیز گام‌های مثبت برداریم.

وی افزود: با اجرای سیستم مدیریت مالی در روستاهای هدف به عنوان ابزار صندوق اعتبارات خرد بتوانیم در توانمند کردن زنان روستایی از مرحله ارائه ایده تا مراحل نهایی فروش بازار با همکاری جهاد کشاورزی شاهد رونق تولید و توسعه اقتصاد در روستا باشیم.

 

صندوق خرد زنان روستایی

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

  • 26 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011