معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

طرح‌ اشتغال روستایی در ۱۱ روستای شهرستان لارستان اجرا می‌شود

3 آبان 1396
مشاغل روستایی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از اجرای ۲ طرح دهکده مشاغل روستایی – طرح اشتغال روستایی –  و طرح روستا- تعاون در ۱۱ روستای این شهرستان خبر داد.

عبدالمهدی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از آغاز اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی و طرح روستا-تعاون در روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها در راستای ایجاد اشتغال در آنها اجرا می‌شود که طرح دهکده مشاغل روستایی در ۴ روستا و طرح روستا – تعاون در ۳ روستا آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح روستا-تعاون گفت: این طرح در قالب اشتغال فراگیر، در سطح ملی اجرا می‌شود و از ۱۵۰ روستای سهمیه استان فارس، ۷ روستا سهم لارستان است که ۴ روستای دیگر در دست اقدام است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان به تشریح جزئیات طرح دهکده مشاغل روستایی پرداخت و گفت: این طرح در مرحله نخست در ۴ روستای دهکویه، بریز، هرمودمهرخوی و کورده لارستان در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق روستایی اجرا می‌شود و جامعه هدف این طرح متقاضیان اخذ مجوز مشاغل کوچک هستند.

قاسمی با بیان اینکه این طرح استانی و در روستاهای استان فارس در حال انجام است، افزود: ۷ گام برای اجرای طرح پیش‌بینی شده که گام نخست آن انتخاب منطقه هدف است و در این خصوص شاخص‌هایی از جمله ضریب مهاجرت، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ظرفیت‌سنجی روستا مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان بیان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی روستایی یا فار غ‌التحصیلان شهری مایل به راه اندازی کسب و کار در روستا و نیز افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی که مهارت و تجربه کار داشته باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی که برای این افراد و تسهیلگران این طرح برگزار می‌شود، عنوان کرد: با برگزاری این دوره‌های آموزشی توانمندی‌ها ارتقا پیدا می‌کند و شرایط برای اجرای طرح فراهم می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع در روستاها اجرا می‌شود که چنانچه زمین مناسبی در طرح هادی روستا وجود نداشته باشد می¬توان با هماهنگی ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن یک قطعه زمین به طرح هادی الحاق کرد و مورد بهره برداری قرار داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان بیان کرد: در این زمین ۷ هزار متری، ۲۰ قطعه هر کدام به مساحت ۲۵۰ مترمربع همراه با راه‌ های دسترسی تفکیک و در هر قطعه ساختمان‌هایی با زیر بنای ۱۲۵ مترمربع در ۲ طبقه ساخته می¬شود که ۷۵ متر پایین برای کارگاه و ۵۰ متر بالا مسکونی است.

قاسمی درباره تامین اعتبار اجرای این طرح گفت: برای هر متقاضی ۵۰ میلیون تومان وام از صندوق کارآفرینی امید و ۲۰ میلیون تومان از بنیاد مسکن برای ساخت و ساز ارائه می‌شود و هر فرد می بایست ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هم آورده داشته باشد.

وی افزود: تسهیلات دیگری نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده بدین صورت که: اگر یکی از مددجویان سازمان بهزیستی را تحت پوشش بگیرند از ۵ سال حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند و ۱۵ میلیون تومان هم وام از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون لارستان عنوان کرد: همچنین متقاضیان اگر فرد یا افرادی از مددجویان کمیته امداد را زیر پوشش بگیرند از ۱۵ میلیون وام کمیته امداد و مزایای آن بهره‌مند می¬شوند از جمله اینکه علاوه بر معافیت کامل از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در سال اول در سال دوم هم از ۵۰ درصد معافیت برخوردار می شوند.

 

طرح اشتغال روستایی

طرح اشتغال روستایی

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

www.tasnimnews.com

  • 3 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011