معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

خدمات الکترونیک باید به همه روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار برسد

2 آبان 1396
روستای الکترونیکی

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزارت ارتباطات باید به گونه‌ای عمل کند که نه تنها شهرها بلکه روستاهای با حداقل ۲۰۰ نفر خانوار از خدمات الکترونیک استفاده کنند.

غلامرضا کاتب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تراکنش اظهارداشت: بخش خصوصی باید به جایی برسد که دولتی ها محتاج بخش خصوصی باشند و این با تلاش بخش خصوصی و ارتقاء جایگاه آن، انجام خواهد شد.

روستای الکترونیکی

وی با اشاره به نکات و گلایه‌های مطرح شده از سوی دبیر همایش مبنی بر عدم استقبال مسئولان دولتی از نمایشگاه‌هایی که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود، گفت: مسائل مطرح شده و انتظاراتی که برای مشارکت مدیران دولتی در چنین نمایشگاه‌هایی مطرح شد بسیار منطقی است اما بخش خصوصی باید به جایگاهی در اقتصاد کشور برسد که آنها از شما بخواهند که در برنامه‌ها مشارکت کنید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بخش خصوصی باید به جایی برسد که دولتی ها محتاج بخش خصوصی باشند و این با تلاش بخش خصوصی در ارتقاء جایگاهش انجام خواهد شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری نرخ بیکاری ۸ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: برای تحقق این هدف باید سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کنیم. برای رسیدن به این هدف هیچ راهی نداریم جز اهمیت دادن و حمایت از کسب و کارهای جدید.

کاتب ادامه داد: هدف مجلس کوچک کردن اندازه دولت است، اما وقتی بحث برنامه ششم مطرح شد، تنها جایی که به وزارت ارتباطات مجوز دادیم، راه‌اندازی شرکت انتقال ارتباطات بین المللی بود.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید به گونه‌ای عمل کند که نه تنها شهرها بلکه روستاهای با حداقل ۲۰۰ نفر خانوار از خدمات الکترونیک استفاده کنند، گفت: در بخش‌های آموزش، سلامت، بخش بانکی و بخش کشاورزی که نیاز اساسی روستاهای ماست به خدمات الکترونیک نیاز داریم.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: مجلس در حوزه توسعه کسب و کارهای جدید بسیار مصمم است؛ انتظارات ما از کسانی که در بخش ICT کار می‌کنند، این است که هرگز منافع ملی وعمومی را قربانی منافع فردی نکنند که آسیب زننده است. از طرفی تبادل تجربیات بین بخش خصوصی داخلی و خارجی باید بیش از پیش تقویت شود، چرا که بسیار پیش برنده خواهد بود.

کاتب با تاکید بر ضرورت ارتقاء فناوری‌های نوین با همکاری دانشگاه‌ها و نخبگان، گفت: گرچه این ایراد به دولت و مجلس هم وارد است که چرا از جوانان در بخش‌های مختلف، استفاده نمی‌شود اما واقعیت این است که در بخش فناوری باید از ظرفیت‌های مفیدی که وجود دارد بهره ببریم.دانشگاه‌هایی مثل شریف، تهران و غیره می‌توانند تحولات عمیقی را در عرصه فناوری‌های نوین و بانکی ایجاد کنند.

 

مجلس شورای اسلامی

روستای الکترونیکی

 

منبع: خبرگزاری فارس

www.farsnews.com

  • 2 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011