معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در همدان پرداخت می‌شود

2 آبان 1396
تسهلات روستایی

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای روستاهای همدان مصوب شده است، گفت: ۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در همدان پرداخت می‌شود.

رضا زمانی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با اشاره به اینکه تأکیدات فرماندار بر این است که کارگروه اشتغال در ماه یک‌بار برگزار شود، اظهار داشت: خواستار ارائه آمار کاربردی‌تر از سوی اراده تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم تا بدانیم که میزان سهمیه اشتغال شهرستان بوده و چه میزان تحقق‌یافته است.

وی افزود: در بحث سامانه رصد بر اساس بررسی‌ها نزدیک به دو هفته است که این سامانه غیرفعال است و دستگاه نتوانسته‌اند آمار اشتغال ایجاد شده را در این سامانه ثبت کنند.

زمانی با تأکید بر اینکه در بخش ایجاد مشاغل خانگی ۶ میلیارد تومان تسهیلات برای شهرستان همدان ابلاغ شده است، تصریح کرد: مشکلی که در این خصوص وجود دارد متأسفانه بانک‌ها در این خصوص سلیقه‌ای عمل کرده که باید در این راستا با اقدامات مناسب رویه مشخصی در پذیرش ضامن برای تسهیلات در نظر گرفته شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با اشاره به اینکه پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها اگر مشکلی دارند به ادارات مربوطه عودت داده شوند و در بانک‌ها باقی نمانند، گفت: با عودت پرونده‌های مشکل‌دار به اداره مربوطه در صورت رفع پرونده به بانک فرستاده و یا پرونده دیگری برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شود.

زمانی با بیان اینکه باید در خصوص طرح کارورزی اطلاع‌رسانی‌ها بیشتر و بهتر انجام شود، عنوان کرد: جدول طرح کارورزی باید اصلاح و یک ردیف دیگر نیز به این جدول اضافه شود و در آمار ذکر شود که با اجرای این طرح چند واحد تولیدی چه تعداد کارورز جذب کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در خصوص تسهیلات روستایی با سود کمتر از ۱۰ درصد مصوب شده است، اظهار داشت: سهمیه شهرستان همدان از این میزان ۵۰ میلیارد تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات روستایی در نظر گرفته شده پتانسیل خوبی برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و روستاها است، ابراز کرد: باید در این خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود تا متقاضیان اقدام کنند.

زمانی با بیان اینکه در کارگروه اشتغال مسئله مغفول مانده، بازار فروش است، تأکید کرد: علاوه بر فعال کردن طرح‌ها و ایجاد رونق در تولید باید بازار فروش نیز فعال شود و از پتانسیل صادرکنندگان برای فروش محصولات شهرستان و استان در کشور و خارج از کشور استفاده کنیم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

www.tasnimnews.com

  • 2 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011