معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آغاز کشت گلرنگ در سیستان و بلوچستان

21 آبان 1396
کشت گلبرگ

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت گلرنگ در مزارع استان آغاز شده است و تا نیمه دوم آذرماه ادامه دارد.

حسین کیخا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه گلرنگ از جمله محصولاتی است که برای کشت آن آب کمی مصرف می شود و تحمل شوری خاک را دارد اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول از ۳۶۰ هکتار سال گذشته به حدود ۷۰۰ هکتار افزایش یابد.
وی ادامه داد: شهرستان های شمالی و نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان عمده مناطق کشت این محصول محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه آغاز برداشت گلرنگ در سیستان و بلوچستان از اوایل اردیبهشت ماه است گفت: خرید این محصول نیز همانند گندم به صورت تضمینی از سوی دولت انجام می شود.
به گزارش ایرنا گلرنگ (کاجیره) یا کاغاله گیاهی است یکساله که ارتفاع آن به حدود ۶۰ سانتیمتر می رسد.
برگ های آن پهن، دندانه دار و بدون دمبرگ است که گل های آن منفرد، لوله ای و به رنگ زرد مایل به قرمز بوده که در انتهای ساقه ظاهر می شود.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

 

کشت گلرنگ

کشت گلرنگ

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

www.irna.ir

  • 21 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011