معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

استقبال کشاورزان گلستان ازکشت کلزا ۶۰هزارهکتار قرارداد

25 مهر 1396
کشت کلزا

انعقاد قرارداد کشت دانه روغنی کلزا همچنان با کشاورزان در مراکز خدمات کشاورزی استان ادامه دارد.

به گفته وی؛ تاکنون ۳۲۰ تن بذر کلزا از ارقام مختلف بین کشاورزان طرف قرارداد توزیع شده است.
مهاجر با بیان اینکه کشت کلزا از دهه دوم مهرماه در استان آغاز شد، افزود: طبق گزارش های دریافتی در سطح ۸۵۰۰ هکتار از اراضی استان کشت این محصول انجام شده است.
وی با تاکید بر توجه کشاورزان استان به کشت بموقع و درهنگام بارندگی های مناسب؛ توصیه کرد که میزان مصرف بذر درهر هکتار ۴ کیلوگرم را رعایت و به مصرف کودهای شیمیایی به ویژه کودهای پتاسه و گوگرد‌ برای بالا بردن عملکرد اهمیت دهند.
رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این پیوند گفت: امسال کشت کلزا در سطح ۷۰ هزار هکتار در این استان برنامه ریزی شده است.
علی موسی خانی به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کشت کلزا در زمین های کشاورزی استان در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا آخر آبان ماه ادامه دارد.
به گفته وی؛ بذر توزیعی کلزا میان کشاورزان گلستان برای کشت در منطقه دشت شامل هایولای ۵۰، ۴۲۰ و ۴۸۱۵، آرجی اف، تِراپِل، آگامکس و دلگان و در منطقه کوهستانی نیز شامل زرفان، روهان، گارو و اِمکس پاور است.
وی افزود: امسال هم مانند سال قبل حمایت های ویژه دولت برای توزیع بذر، کود و سم موردنیاز کشت کلزا در شهرستان ها اجرایی شده و نهاده ها از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توزیع می شود.
به گزارش ایرنا سال زراعی قبل در استان گلستان از سطح ۲۵ هزار و ۷۱۲ هکتار زیر کشت کلزا حدود ۵۰ هزار تن محصول برداشت و به قیمت تضمینی خریداری شد.
کشت کلزا بهترین تناوب برای گندم و جو است و رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و نیز علف های هرز را کاهش خواهد داد.
گلستان واقع در شمال کشور افزون بر ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که وجود چنین ظرفیتی باعث شده تا این استان جزو قطب های تولید محصول های کشاورزی از جمله غلات و دانه های روغنی محسوب شود.
در گلستان ۱۴۷ هزار خانوار به صورت مستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.

 

کشت کلزا

کشت کلزا

منبع: خبرگزاری ایرنا

www.irna..ir

 

  • 25 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011