معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پروژه شیلاتی ۱۰ تنی پرورش ماهی خاویاری مازندران افتتاح شد

19 اردیبهشت 1397
پروژه شیلاتی ۱۰ تنی پرورش ماهی خاویاری مازندران افتتاح شد

با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری پروژه شیلاتی ۱۰ تنی پرورش ماهی خاویاری مازندران افتتاح شد.

با حضور سید ابوالفضل رضوی مدیران بانک سینا و مسئولان استانی پروژه شیلاتی ۱۰ تنی پرورش ماهی خاویاری مازندران افتتاح شد.

ولی الله محمدزاده سرپرست شیلات مازندران امروز در این مراسم گفت: توسعه متوازن آبزی‌پروری یکی از ماموریت‌های اصلی شیلات است که در حال حاضرشیلات مازندران با سه هزار و ۴۰۰ مرکز آبزی پروری و تولید ۷۵ هزار تن بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهیان پرورشی کشور در سال گذشته بود.

وی افزود: در سال گذشته ۱۶ مزرعه پرورش ماهی خاویاری با تولید ۱۸۰۰ تن گوشت و ۱۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در مدار تولید قرار دارند و ۱۰ مزرعه در حال ساخت با همکاری بانک سینا داریم ضمن اینکه مازندران سال گذشته ۷۰ درصد گوشت و۶۲ درصد خاویارپرورشی کشور را تولید داشته است.

این پروژه در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع در ۱۰ استخر هشت وجهی با استفاده از آب چاه ورودخانه و دبی آب مصرفی ۱۰ لیتر در ثانیه و رهاسازی ۵۰۰ قطعه بچه ماهی خاویاری و سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی با مشارکت و حمایت بانک سینا به بهره برداری رسید.

استفاده از دستگاه‌های هواده به منظور اکسیژن دهی، استفاده از مدیا و سیستم برگشتی آب، ساخت استخرهای هشت وجهی، استفاده از درام فیلتر و نیز ژنراتور درمواقع بحرانی از ویژگی‌های این پروژه است.

رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در این مراسم گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاﺋیان جوان و تحصیل کرده، افزایش درآمد روستاﺋیان و کاهش هزینه زندگی در روستاها از جمله اهداف و برنامه‌های دولت برای اعطای تسهیلات به مناطق روستایی و محروم است.

وی بیان کرد: در امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان باکارمزد ۶ درصد برای مناطق روستایی استان مازندران در حوزه اشتغال در نظر گرفته شد که امیدواریم با عملیاتی شدن طرحهای اشتغال‌زا و افزایش درآمد روستاﺋیان در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش موثری ایفا کند.

  • 19 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011