معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

کشت مکانیزه ۳۰ درصدی مزارع کلزا در مازندران

8 آذر 1396
کاشت کلزا

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳۰ درصد مزارع کلزا در استان به‌صورت مکانیزه کشت شد، گفت: انتظار ما بر این بود سطح کشت مکانیزه بیشتر باشد؛ اما به کمتر از نصف آن دست یافتیم.

حسن عنایتی طی گفت‌گویی با بیان اینکه شرایط آب‌وهوایی کمک کرد تا شاهد سطح زیر کشت خوبی در محصولات پاییزه استان مازندران باشیم، اظهار کرد: طی سال‌جاری، محوریت کشت پاییزه کلزا بود که به سطح ابلاغی دست پیدا کردیم و ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت.

وی با تأکید بر کنترل و مراقبت بعد از کشت کلزا افزود: مراقبت در زراعت کلزا در مرحله داشت باید به‌موقع باشد و توصیه‌های فنی که برای کیفیت مزارع و محصول از سوی کارشناسان به کشاورزان می‌شود، توجه ویژه‌ای شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: ۱۹ هزار هکتار از مزارعی که به کشت کلزا اختصاص یافت، سبز شد.

عنایتی با بیان اینکه ۳۰ درصد مزارع کلزا به‌صورت مکانیزه کشت شد، تصریح کرد: انتظار ما بر این بود سطح کشت مکانیزه بیشتر باشد، اما به کمتر از نصف آن دست یافتیم.

وی با تأکید بر تُنُک کردن و وجین کردن کلزا از سوی کشاورزان، خاطرنشان کرد: برای اینکه در مزارع، تراکم مناسب رعایت شود؛ کشاورزان باید اقدام به تُنُک کردن محصول کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان متذکر شد: با بررسی‌های میدانی که در برخی از مزارع صورت گرفت، اکثر مزارع کلزا نیاز به سرک اول و کود ازتِ دارند که کشاورزان باید اقدام به این کار کنند.

کاشت کلزا

کاشت کلزا

منبع: خبرگزاری بلاغ

www.bloghnews.com

  • 8 آذر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011