معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تعیین ۳۱ روستا برای اجرای طرح های بوم گردی در آستارا

11 دی 1396
تعیین 31 روستا برای اجرای طرح های بوم گردی در آستارا

آستارا – ایرنا – فرماندار آستارا گفت: ۳۱ روستای دارای دهیاری در این شهرستان برای اجرای طرح های بوم گردی مشخص شده که این امر در توسعه گردشگری و اشتغالزایی موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش غروب چهارشنبه در جلسه کارگروه بوم گردی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: عملیات ساخت خانه های بوم گردی تا پایان سال جاری توسط دهیاری ها و بخشداری ها با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان نظام مهندسی، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه در هر روستا پنج خانه بوم گردی احداث خواهد شد، اضافه کرد: دولت برای ساخت هر خانه بوم گردی با توجه به نوع طرح، از ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت ارائه می دهد.

رنجکش با بیان اینکه احداث سازه های بومی متناسب با بافت طبیعی روستا خواهد بود، اظهار کرد: در این راستا تغییر کاربری اراضی صورت نخواهد گرفت و بافت طبیعی روستاها حفظ خواهد شد.
رنجکش با اشاره به اینکه ماندگاری گردشگران در آستارا با ارائه خدمات مناسب به آنها ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: احداث خانه های بوم گردی در روستاهای گیلان از طرح های مورد حمایت استاندار است و با تحقق آن، پنج هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.
سهیل توکلی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این جلسه گفت: احداث خانه های بوم گردی در محدوده اراضی ملی بلامانع است و این اداره کل آمادگی لازم برای همکاری در اجرای این طرح ها را دارد.

وحید پورحضرت معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز گفت: یکی از مهم ترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها ایجاد خانه های بوم گردی است و می تواند در اشتغال زایی تاثیر گذار باشد.
وی افزود: برخی روستاهای دارای جاذبه طبیعی زیاد نظیر حیران و کوته کومه، ظرفیت لازم برای ساخت بیش از پنج خانه بوم گردی را دارند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ رودر ۲ بخش غرستا در ب استان گیلان قرار دارد و جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری

  • 11 دی 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011