معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مجوز اقامت گاه های بومگردی

12 مرداد 1396

مدارک مورد نیاز جهت صدور مجوز اقامت گاه های روستایی (بومگردی)

✅ اهالی محترم که تمایل دارند منزل مسکونی خود را در اختیار مسافرین و گردشگران قرار بدهند و یا مسافر کاشانه داشته باشند:

 

۱_ درخواست برای ایجاد اقامتگاه

۲_ سند مالکیت یا قولنامه مورد تایید شورا و دهیاری

۳_ تاییدیه استحکام بنا از مهندس عمران

۴_ انجام استعلامات مدیر اقامتگاه شامل تشخیص هویت، عدم اعتیاد و تاییدیه بهداشت ( از نظر اداره بهداشت ، کیفیت آشپزخانه و سرویس بهداشتی اهمیت

فراوانی دارد که باید مورد توجه هموطنان قرار گیرد ).

 

تسهیلات تعمیرات برای متقاضیان طرح بومگردی ( گردشگری ) تا سقف ۳۰ میلیون تومان و ساخت اماکن بومگردی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان

♦️مراحل صدور مجوز؛

✅ معرفی نامه دهیاری

✅ تایید اداره میراث فرهنگی و گردشگری

✅ معرفی به صندوق کارآفرینی امید

  • 12 مرداد 1396
  • |
  • ۴ دیدگاه
  • |
  1. اکبر خلعتبری گفت:

    با عرض سلام و ادب
    اینجانب دارای چند باب منزل مسکونی در شهرستان رامسر دهستان جنت رودبار ( روستای جنت رودبار) جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران محترم از اداره محترم شهرستان رامسر در خواست مساعدت داشتم اما با کمال تعجب گویا بنده را از چالهبه چاه انداختند!! بیش از ۱۰ مورد مدارک میخواهند : از جمله نقشه از سایت گوگل جهت جا نمایی(( مگر روستای جنت رودبار از مکان های گردشگری نیست؟)) در خواست ارائه حداقل دو صفحه طرح توجیهی !؟
    گفتنی ها بماند تا در صورت لزوم و اما… امید انکه پاسخی در خور شان دریافت نمایم
    با تشکر و سپاس فراوان

  2. اکبر خلعتبری گفت:

    مجددا معروض می دارم، اینجانب که دارای چند باب منزل مسکونی بوده و یک واحد مسکونی که از سابقه ۱۳۰ سال قدمت برخوردارمی باشد و بقیه واحدها ها همبا مجوزات قانونی ساخته شده اند و دارای اب و برق و تلفن و امکان پارک چندین دستگاه و دارای باغ با زیبایی قابل قبول و در انتهای باغ نیز متصل به رودخانه زیبای جنت رودبار می باشد و اینجانب در ان محل شناخته شده میباشم و دارای تحصیلات دانشگاهیو سابقه ۴۰سال کار و بیش از بیست سال مدیریت می باشم، حال برای اینکه در منزل مسکونی خودم از مسافران و مهمان پذیرایی نمایم، باید در ادارات سرگردان گردم و یابرای اثبات استحکام بنا به کارشناس پول پرداخت نمایم، در حالی که خانه های موجود از استحکام کافی برخوردار و با مجوزات ساخته شده و …. انگاه باید با هزاران اما و اگر های دیگر روبرو شوم. و کارمند محترم اداره میراث فرهنگی می فرمایند در صورتیکه مجوز نداشته باشید ما درب خانه ها را می بندیم!! با چنین راهنمایی این عزیزان ایا نباید گفت که عطایش را به لغایش بخشیدیم.و… (( الیته اینکه بنده محتاط نباشم و یا مکان استحکام کافی را داشتعه باشد و مدارک شناسایی و ومدارک مالکیت را ارائه نمایم قابل قبول و لی اینه از گوگل نقشه مکان و یا طرح توجیهی برای اجاره چند شب و … تهیه نمایم ، جای سئوال ندارد؟؟ با سپاس به همه مسئولین بزرگوار.
    اکبر خلعتبری ۰۹۱۲۱۰۶۳۶۵۰

  3. الهام گفت:

    سلام. عین همین قضیه برای من هم پیش اومده در اداره گردشگری ساری.
    یه خونه با قدمت ۵۰ ساله روستایی رو برای اقامتگاه بومگردی رد کردن ب بهونه رنگ و رفته بودن خونه تازه اونم بعد دقیقا ۸ ماه انتظار در اداره کل. اونوقت یکی رو هنوز مدارکش نرفته اداره کل بهش گفتن برو مدارکی که بعد از صدور مجوز لازمه رو تکمیل مهیا کن و ۱ ماهه مجوزشو گرفت .
    به راحتی فهمیدم ک چرا در بخش گردشگری چرا استان های کویری و مرکزی ایران بالای چند ۱۰۰ اقامتگاه رسمی دارن ولی در استان های شمالی بخصوص مازندران به ۱۰ تا هم نمیرسه!!!!
    لابی گری در حد بازیهای تیم ملی در جام جهانی ۲۱۰۸ روسیه!!!!
    و اینگونه بود ک بنده عطای قبولی امتحانات زبان و تورلیدری و راهنمای بلد محلی رو در بهمن سال ۹۶ ب لقاش بخشیدم و قید این زمینه کار کردن رو زدم.
    بماند ک در این مدتی ک در انتظار بررسی پرونده خودم بودم فهمیدم چ بسیار پرونده هایی که با لابی گری و این و اونو دیدن و … رفتن تو سامانه و بعدش وامشو گرفتن … بماند … یقینا سرو کله اقایون پیدا میشه بعد خوندن این مطلب و میان سراغم ک چرا همچین چیزایی رو مطرح کردم و مستنداتم کجاس؟؟؟؟؟؟

  4. اقبال گفت:

    عالی

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011