معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۵۸میلیاردتومان اعتبار دولتی در دهیاری های کردستان هزینه‌ شده‌ است

10 اسفند 1396
۵۸میلیاردتومان اعتبار دولتی در دهیاری های کردستان هزینه‌ شده‌ است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: طی چند سال اخیر بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان اعتبار از طریق دهیاری های کردستان صرف طرح های توسعه روستایی این استان شده‌ است.


به‌ گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز اولین همایش همیاری و مشارکت در پیشرفت و آبادانی از سوی قرارگاه‌ پیشرفت و آبادانی استان کردستان در سالن همایش های اداره کل تبلیغات کردستان برگزار شد.

در ابتدای این همایش کوروش مرادی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: توسعه‌ کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های توسعه‌ در جوامع امروزی است که‌ از جنگ جهانی دوم به‌ بعد کشورهای اروپایی به‌ این امر مهم پرداختند.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی با رهنمون های امام بزرگوار به‌ این امور هم اهمیت ویژه‌ ای داده‌ شد و سازمان های بزرگی چون جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن و سازمان بسیج و غیره‌ ایجاد شد تا تمامی این خلاء های ممکن را پر کند.

مرادی گفت: همچنین یکی از گام های مثبت کشور در ۱۰ سال گذشته‌ ایجاد دهیاری ها بود، در حال حاضر بالغ بر ۳۳ هزار دهیار در کل کشور فعال است که‌ از این رقم ۱۱۹۲ دهیار در استان کردستان فعال هستند و طبق برنامه‌ های انجام شده‌ ۳۰ دهیاری دیگر نیز به‌ این مجموعه‌ به‌ زودی افزوده‌ خواهد شد.

وی عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته‌ طرح های فراوانی از طریق دهیاری ها و مشارکت خود مردم روستاها انجام شده‌ است و بالغ بر ۴۸ ملیارد تومان بودجه‌ در این ۱۰ سال صرف طرح های دهیاری های استان کردستان شده‌ است.

وی گفت: امسال نیز بالغ بر ۲ ملیار تومان بودجه‌ صرف طرح های دهیاری ها شده‌ است که‌ رقمی قابل توجه‌ است و نسبت به‌ سال گذشته‌ ۴۰ درصد افزایش بودجه‌ داشته‌ است.

در ادامه‌ همایش، حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: سپاه نقش کم نظیری در تامین و توسعه امنیت و آبادانی دارد و همه قدردان این تلاش ها هستیم. امروز سپاه علاوه بر تامین امنیت برای پیشرفت و آبادانی کشور هم تلاش می کند و این مهم از تامین امنیت کمتر نیست.

وی افزود: مردمی که خود شکوفا بوده و از سرمایه های فکری و فیزیکی بهتر استفاده کنند، می توانند عاملی برای تامین امنیت برای کشور و منطقه باشند.

وی بیان کرد: در استان کردستان کارهای خوبی در زمینه تامین انرژی و زیرساخت های روستاها صورت گرفته است اما این اقدامات باید با زمینه سازی برای ایجاد سرمایه گذاری، اشتغال، فقر زدایی و ثروت در روستاها توام باشد.

شایان ذکر است که‌ در پایان این مراسم از فعالین عرصه‌ پیشرفت و آبادانی استان کردستان به‌ رسم یادبود با لوح تقدیر تشکر و قدردانی شد.  

  • 10 اسفند 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011