معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

شبکه های تولید فرش در روستاهای خراسان شمالی توسعه می یابد

14 آبان 1397

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: اکنون هفت شبکه تولید فرش در روستاهای این استان ایجاد شده است که این رقم در سه سال آینده به ۴۰ شبکه افزایش می یابد.

سیاوش وحدت اظهار داشت: شبکه های تولید فرش روستایی در قالب تفاهم سه جانبه میان شرکت شهرک های صنعتی، قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه جوادالائمه(ع) و سازمان فنی و حرفه ای ایجاد شده است و با رویکرد شناسایی بازار فروش فرش از این تولیدکنندگان حمایت می شود.
وی تصریح کرد: بازاریابی فرش دستباف از اهداف مهم تفاهم نامه مزبور است.
وحدت برگزاری دوره های آموزش رایگان برای بافندگان عضو شبکه ها را از برنامه های مهم برای رونق صنعت فرشبافی عنوان کرد و گفت: در هفت ماه از گذشت انعقاد تفاهم نامه، ۲۷۰ نفر در هفت روستا، آموزش های لازم را فرا گرفته اند که برای تولیدات این بافندگان، شبکه ها بازار فروش فراهم می شود.
وی با بیان اینکه طرح و رنگ به کار رفته در تولید فرش دستباف یکی از مهم ترین مواردی است که باید در بازاریابی مورد توجه قرار گیرد گفت: اکنون شمار رنگ های به کار رفته توسط بافندگان در روستاهای هدف، بیشتر شده و طرح های به کار رفته در تولید نیز مطابق آموزش های فرا داده شده مورد توجه بوده است.

* فروش ۱۱۰ تخته فرش
وحدت گفت: در طول هفت ماه فعالیت این شبکه در روستاهای استان، ۱۱۰ تخته فرش تولیدی فروخته شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی تاکید کرد: ارائه آموزش به فرشبافان و استفاده از طرح و نقش متناسب با نیاز بازار به فروش محصولات این روستاها کمک کرده است.

* ۱.۶ میلیارد ریال برای شبکه فرش هزینه شده است
مشاور اقتصادی قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی هم در این باره گفت: تا کنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ایجاد این شبکه ها هزینه شده است.
مرتضی حسینی اظهار داشت: در این مدت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز و ۴۰۰ میلیون ریال برای آموزش بافندگان صرف شده است.
وی گفت: در گام نخست، رویکرد ما آموزش و توانمندسازی بافندگان برای پاسخ به ذائقه بازار است و در سال های آتی تلاش داریم تا با شناسایی بازارهای خارجی و توانمند شدن بافندگان برای پاسخ به نیاز مشتریان، برای صادرات هم تولید داشته باشیم.
بر اساس این گزارش، خراسان شمالی بیش از ۲۰ هزار بافنده دارد.

منبع:ایرنا

  • 14 آبان 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011