معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

هر روز ۱۰ روستا به شبکه گاز متصل می شوند

27 بهمن 1397
هر روز ۱۰ روستا به شبکه گاز متصل می شوند.

حسن منتظر تربتی در بازدید از واحدهای عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در دهه فجر اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط یک روستا به شبکه گاز متصل بود اما امروز ۲۷ هزار روستا به شبکه گاز متصل شده است و در حال حاضر توسعه بخش روستایی به گونه ای پیش می رود که هر روز تعداد ۱۰ روستا را به شبکه گاز متصل می کنیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم هر سال حدود سه هزار روستا را به شبگه گاز متصل کنیم و روستاهایی که قابلیت گازرسانی را دارند تا سه سال آینده به شبکه گاز کشور متصل شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بیان داشت: مجموع گاز تولیدی پالایشگاه های گازی کشور حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز است که به لحاظ ارزش حرارتی معادل پنج میلیون بشکه نفت است.

تربتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۷ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی در سطح کشور داریم که از مجموع پالایشگاه های گازی کشور، انرژی پاک گاز طبیعی را به ورودی شهرها رسانده و حدود ۳۵۰ هزار کیلومتر خطوط لوله در شبکه های شهری، گاز را به مبادی منازل برای تامین هموطنان می رساند.

وی همچنین به نقش پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در حوزه تامین انرژی اشاره و تاکید کرد: هر چند شبکه خطوط لوله به گونه ای طراحی و اجرا شده که تمامی خطوط به هم متصل است، اما پالایشگاه گاز هاشمی نژاد به لحاظ اینکه تنها تامین کننده انرژی در منطقه شمال و شمال شرق کشور بوده و گاز استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی توسط این مجتمع تامین می شود از اهمیت ویژه ای به خصوص در فصل حداکثر مصرف و زمستان برخوردار است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه نگاه ما در آینده بحث مدیریت تامین گاز کشور است از واگذاری مدیریت شبکه گاز کشور به بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: ما در چارچوب مدیریت تامین انرژی پاک و مطمئن برای مردم، باید روابط و قوانین برون سپاری را ارتقا داده تا در آینده نزدیک بهره برداری از پالایشگاه ها، بهره برداری خطوط لوله و توزیع گاز در شهرها به بخش خصوصی واگذار و انجام شود.

تربتی ادامه داد: روز گذشته ۱۱۳ روستا در استان خراسان رضوی به شبکه گاز کشور متصل و عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص افتتاح پروژه های صنعت گاز در دهه فجر یادآور شد: همزمان با دهه مبارک فجر ۹۷ حدود دو هزار و ۳۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس

  • 27 بهمن 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011