معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اهالی روستای عشایری طویستان خلخال با کمبود آب شرب مناسب مواجه هستند

6 اسفند 1397
اهالی روستای عشایری طویستان خلخال با کمبود آب شرب مناسب مواجه هستند.

سعید ذهتاب ، رئیس اداره امور عشایری شهرستان خلخال با اشاره به وجود بیش از ۲۸ ییلاق و قشلاق در خلخال برای ۱۲۰۰خانوار عشایری خلخال اظهار کرد: امسال قصد داریم بیش از ۲۰ تانکر ۲۰۰۰ لیتری در ییلاقات و قشلاقات مستقر کنیم تا اهالی روستای طویستان  در مشکل تهیه آب نباشند.

وی افزود: در روستای «طویستان» خلخال عشایر زحمتکش این قشلاق بیش از ۶۰۰۰ راس دام سبک دارند که نیازمند تامین آب برای آنها هستند و اکنون در کنار مشکل آب شرب، توجه به بهداشت اهالی از اولویت‌های اداره امور عشایر است که در این راستا سایر ارگان‌ها نیز باید در خدمت‌رسانی به اهالی این روستا قدم‌های بیشتری بردارند.

یکی از اهالی با اشاره به تاکیدات دین اسلام که پاکیزگی، ایمان، نظافت و زندگی سالم در گرو وجود آب است، گفت: ۷۵ سال سن دارم و هر روز مجبورم به خاطر همسرم که ۹۰سال دارد و توان راه رفتن ندارد برای استحمام از چشمه کناردست روستا آب بیاورم و ما در روستای طویستان نیازمند آب سالم لوله‌کشی هستیم.

فتح الله معصومی از اهالی قشلاق طویستان نیز گفت: آب روخانه قزل اوزن با عبور از کنار روستای نمهیل از روستای ما می‌گذرد ولی ما در ۵ کیلومتری این رودخانه بزرگ همچنان تشنه و بی‌آب هستیم.

روستای طویستان دارای خدماتی همچون برق، مخابرات، راه روستایی بوده و بزرگترین مشکل اهالی این روستا نبود آب لوله‌کشی است به طوری‌که خانواده‌ها مجبورند هر روز با استفاده از چهارپایان و وسایل اولیه از چشمه کنار روستا که مخصوص کشاورزی و باغات است آب مورد نیاز احشام و همینطور آب شرب برای خود را حمل کنند.

در کناردست جاده طویستان سدی به‌نام «سد نساز» در حال ساخت است که با تکمیل آن بسیاری از مشکلات مردم روستا رفع و موجب حاصلخیزی زمین‌ها خواهد شد که همین امر موجب کاهش مهاجرت‌ها و اشتغال روستاییان شده و حتی زمینه مهاجرت معکوس را نیز فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس

  • 6 اسفند 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011