معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دستگاه‌های مسئول در پایتخت برای مواجهه با سیل احتمالی در آماده باش هستند

7 فروردین 1398
دستگاه‌های مسئول در پایتخت برای مواجهه با سیل احتمالی در آماده باش هستند .

استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید در عصر روز سه شنبه، همه دستگاه‌های مسئول استان تهران تا عصر روز چهارشنبه در آماده باش کامل خواهند بود.

انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران ، در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مجموعه استانداری در زمینه پیشگیری و مواجهه با سیل در پایتخت پرداخت و اظهار کرد: از صبح دوشنبه ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان‌های استان تهران تشکیل و تدابیری اتخاذ شد تا اگر خدای نکرده با جاری شدن سیل مواجه شدیم، پیش از وقوع این حادثه سیل با تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر، خسارات احتمالی کاهش یابد.

وی گفت: بر اساس گزارشات واحدهای ستاد مدیریت بحران استان، الحمدلله فعلاً ظرفیت سدهای استان نیمه پر است و این سدها گنجایش ذخیره سازی بسیاری از حوضه‌های آبریز و سیلاب‌ها را دارند. از سویی دیگر رودخانه‌هایی در نزدیکی شهر تهران قرار دارند که بنا به گزارش آب منطقه‌ای و هواشناسی اگر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با بارش رگباری و تندی مواجه شویم، این استعداد را دارند تا طغیان کنند و سیل جاری شود؛ بر همین اساس لایروبی مسیل های داخل شهر در دستور قرار گرفت و مناطق ۲۲ گانه شهرداری این کار را انجام دادند.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: بر اساس جمع بندی‌های انجام شده در ستاد مدیریت بحران، در صورت سرریز آب از سد کرج، در مسیر رودخانه کرج مسیرهای انحرافی برای ایمن شدن شهرهای غربی طراحی شده و از تعدادی از معادن شن و ماسه که قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به عنوان ذخیره گاه‌های آب استفاده می‌شود؛ در حال حاضر دبی رودخانه کرج را نصف کرده ایم و نیم دیگر آب رودخانه به سمت این حوضچه‌ها هدایت می‌شوند.

محسنی بند پی افزود: همچنین در داخل شهر مناطقی شناسایی شده اند که احیاناً اگر با سرریز آب به داخل شهر مواجه شدیم، این مناطق موانعی خواهند بود که امکان پس زدن آب را ایجاد خواهند کرد؛ بر همین اساس قرار است بعد از پایان جلسه ستاد مدیریت بحران، گروه‌هایی برای بررسی شرایط به این مناطق اعزام شوند؛ اگر تشخیص داده شود که این مناطق می‌توانند به عنوان یک عامل بازدارنده از حرکت آب جلوگیری کنند، نسبت به تخریب آن پل یا سازه اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به آماده باش تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس کشور و واحدهای آتش نشانی در کلیه نقاط تهران برای مداخله به هنگام، گفت: با توجه به اینکه هواشناسی اعلام کرده که عصر روز سه شنبه احتمال بارش شدید وجود دارد، همه دستگاه‌ها تا عصر روز چهارشنبه در آماده باش کامل خواهند بود. همچنین بسیج امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات انجام شده و شهرداری تهران در ۵ منطقه ماشین آلات سنگین خود را مستقر کرده و آتش نشانی حدود ۵ هزار نفر از کارکنان خود و هلال احمر نیز حدود ۵۰۰ تیم امداد و نجات و ۲۰ تیم متخصص جست و جو در سیلاب‌ها را در حالت آماده باش قرار داده اند.

استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: از مردم بزرگوار و خردمند استان تهران خواهش می‌کنیم که اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنند و از پارک کردن خودروهایشان در این اماکن بپرهیزند. از مردم می‌خواهیم با توجه به پیش بینی بارش نا متعارف طی ساعات آتی، به توصیه‌ها و هشدارهای عوامل مدیریت بحران توجه کنند. همچنین با کمک نیروی انتظامی از اماکنی که در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند خواسته شده که فعالیت‌هایشان را به مدت ۴۸ ساعت متوقف کنند تا ان شاءالله در صورت جاری شدن سیل، ا آمادگی کامل، مراقبت لازم و همکاری مردم شاهد تلفات و خسارات انسانی و مالی نباشیم.

محسنی بند پی با تاکید بر اینکه احتمال وقوع سیل در تهران طی ساعات آتی را نه می‌توان رد کرد و نه می‌توان بار اطمینان درباره وقوع آن سخن گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی که در دنیا با مواجه هستیم، ممکن است بارانی که قرار است در ۶ ماه ببارد، طی ۲ ماه، دو روز یا ۲ ساعت ببارد؛ در این شرایط با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید از بعد از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه، در این ساعات باید آمادگی کامل خود را حفظ کنیم تا بتوانیم نگرانی‌ها و دغدغه مردم را برطرف نمایم.
وی همچنین درباره کاربرد «سامانه هشدار» اظهار کرد: در دنیا موضوعی با عنوان هشدارهای زودرس مطرح است که بر اساس آن پیش از وقوع حوادث، از طریق اعلام صورت هشدارهایی، ساکنین آن مناطق را به درجه‌ای از آگاهی می‌رساند؛ بر همین اساس قرار است امشب این سامانه را در استان تهران مورد آزمایش قرار دهیم.

به گزارش ایسنا

  • 7 فروردین 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011