معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آمادگی کامل شهرداری ها و دهیاری ها برای مدیریت حوادث

9 فروردین 1398
آمادگی کامل شهرداری ها و دهیاری ها برای مدیریت حوادث

مهدی جمالی نژاد که در حاشیه بازدید از شهر دوره در استان لرستان سخن می‌گفت، ضمن تاکید بر حضور تمام وقت شهرداران و معاونان و مدیران شهرداری و دهیاران در محل کار و آمادگی کامل برای مدیریت حوادث ، گفت: انتظار مردم این است که مجموعه شهرداری و همچنین دهیاری ضمن بسیج ماشین آلات و امکانات، به ویژه در مناطق با خطر پذیری بالا از جمله مسیل ها و رود دره‌ها، با آمادگی کامل در صحنه حضور داشته باشند، بنابراین حضور تمامی شهرداران و دهیاران به طور تمام وقت در محل خدمت و نظارت مستمر بر انجام خدمات رسانی در حوادث و نظارت بر سفرهای نوروزی در هماهنگی با سایر دستگاه‌های استانی ضروری است.

وی همچنین گفت: محور اصلی اقدامات تمامی دستگاه‌ها باید حفظ جان هموطنان و تلاش برای کاهش خسارات در هنگام وقوع سیل باشد، لذا ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق باید مراقب بود تا از بروز حوادثی که می‌تواند خسارات مالی و جانی به بارآورد ، حتی الامکان جلوگیری کرد.

جمالی نژاد با اشاره به حضور مسافران نوروزی در سطح کشور بر استمرار آمادگی کامل شهرداری‌ها و سازمان‌های آتش نشانی و معاونت‌های خدمات شهری آنها به ویژه در شهرهای بزرگ و شهرهایی که حضور گردشگران و مسافران نوروزی در آنها زیاد است، تاکید کرد و گفت: باید مراقبت‌های لازم در بوستان‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و مناطقی که احتمال وقوع سیلاب در آنها وجود دارد، صورت پذیرد و شهرداری‌ها در هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط امدادی اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی به ساکنان شهرها و مسافران نوروزی را انجام دهند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دومین روز حضور در استان لرستان با حضور در شهرهای دوره و ویسیان از آخرین وضعیت جاری شدن سیلاب در این شهرها بازدید کرد.

وی در بدو ورود به شهر دوره در جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت کرد و در جریان اتفاقات سیل اخیر و اقدامات دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان قرار گرفت.

جمالی نژاد در ادامه از سطح شهر و رودخانه کشکان و پل تاریخی کشکان بازدید کرد و با توجه به خسارت وارده به پل مذکور دستورات لازم برای بررسی بیشتر و ترمیم خسارات وارده صادر کرد.

وی در ادامه پس از بازدید از محور منتهی به شهر ویسیان، از جاده و پلهای مسیر که در اثر سیل اخیر دچار مشکل شده و همچنین از محل تلاقی رودخانه‌های خرم آباد و کشکان بازدید و آخرین وضعیت دبی آب را با حضور مسئولین استانی و محلی بررسی نموده و دستورات لازم را به منظور انسداد برخی از پل‌ها و استفاده حداکثری از علائم هشدار دهنده جهت ارتقا سطح منطقه ایمنی صادر کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ادامه از سطح شهر ویسیان بازدید و در جلسه مدیریت بحران این شهر شرکت کرد و پس از بیان گزارش و نظرات اعضا ستاد بحران، دستورات لازم را جهت کاهش تأثیرات مخرب سیلاب اعلام کرد.

از دیگر برنامه‌های معاون عمرانی وزیر کشور در استان لرستان، شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی وضعیت استان و بررسی مشکلات فنی و خسارات وارده به استان و حضور در برنامه شبکه تلویزیونی افلاک بود که طی آن مباحثی در زمینه روش‌های پیشگیری از بروز خسارات و عدم ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و نهرها بیان شد.

جمالی نژاد طی روزهای اخیر از مناطق سیل زده استان‌های گلستان و خراسان شمالی بازدید نموده وهم اکنون در حال بازدید از مناطق سیل زده لرستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر

  • 9 فروردین 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011